بازیگر اسپانیایی برنده اسکار با انتشار عکسی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، تولد اصغر فرهادی را تبریک گفت.

به گزارش همشهري، پنه‌لوپه كروز كه قرار است در آينده نزديك همراه همسرش خاوير باردم در تازه‌ترين فيلم فيلمساز ايراني برنده اسكار بازي كند، در پيام تبريك خود به فرهادي نوشت: «تولدت مبارك اصغر عزيز. بي‌صبرانه منتظر آغاز كار در فصل تابستان با اين نابغه هستم».

فرهادي 17ارديبهشت 51 در خميني‌شهر اصفهان به دنيا آمده و تنها سينماگر ايراني است كه موفق به كسب جايزه اسكار شده است. او با «جدايي نادر از سيمين» در 2012و «فروشنده» در 2017 اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان را برد و مدتي پيش اعلام كرد كه مي‌خواهد فيلم تازه‌اش را در اسپانيا بسازد.

او اين روزها خارج از ايران به سر مي‌برد و بلافاصله پس از پايان نگارش فيلمنامه و پشت سر گذاشتن مرحله پيش‌توليد، اين پروژه را با بازي زوج برنده اسكار كليد مي‌زند. داستان فيلم، درباره روابط خانوادگي است اما مشخص نيست كروز و باردم در آن نقش زن و شوهر را ايفا مي‌كنند يا فرهادي نقش‌هايي ديگر برايشان درنظر گرفته است.

اين پروژه فعلا بدون نام، قطعا به واسطه بازي بازيگران سرشناس و حضور پدرو آلمودووار نامدار در مقام تهيه‌كننده، نظر جشنواره‌هاي مهم دنيا را جلب خواهد كرد. اگر فرهادي فيلم را تابستان امسال كليد بزند، احتمال نمايش آن در جشنواره كن سال آينده بيش از ساير گزينه‌هاست. فيلمساز سرشناس سينماي ايران پيش‌تر «گذشته» را با حضور علي مصفا در فرانسه ساخته بود اما اين نخستين فيلم بين‌المللي او بدون حضور ايراني‌هاست.