همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امسال نسبت به سال گذشته اعتبار وام دکتری افزایش یافته و به تمام دانشجویان دکتری پرداخت می‌شود.

به گزارش مهر، دکتر محمد فرهادی درباره فعالیت‌هایی که در خصوص رسیدگی به وضعیت معیشتی و رفاهی دانشجویان تحصیلات تکمیلی انجام شده است، گفت: ماهانه بین ۶۵۰ تا ۷۵۰ هزار تومان در قالب وام دکتری به این دانشجویان پرداخت می‌شود که دانشجویان خانم بعد از ۹ ماه پس از فارغ‌التحصیلی و دانشجویان آقا بعد از ۲ سال و نیم پس از فارغ‌التحصیلی پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال وام ویژه دکتری نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت، افزود: ۱۱۰ میلیارد تومان برای وام ویژه دکتری در نظر گرفته شده است که به دانشجویان دکتری روزانه غیر بورسیه و دانشجویان بورسیه جایابی نشده ارایه می‌شود.

وزیر علوم، تحقيقات و فناوري تاکید کرد: به تمام دانشجویان دکتری این وام پرداخت می‌شود و تفاوتی نمی‌کند که دانشجو آموزشی پژوهشی باشد یا پژوهش محور.

وی از دیگر تسهیلاتی که به دانشجویان دکتری ارایه می‌شود به انواع وام‌های دانشجویی، یارانه غذایی، افزایش فضای ورزشی و سلامت، تعمیر بازسازی خوابگاه‌ها، و ارایه خوابگاه اشاره کرد.

فرهادی افزود: از دیگر تسهیلاتی که ارایه می‌شود می‌توان به کمک بلاعوض به دانشجویان بی‌بضاعت، کمک به هزینه‌های درمان که رقم‌هایی در صندوق رفاه دیده شده و کمک به تهیه منابع علمی اشاره کرد.