همشهری آنلاین: پیمان تردد آزاد شنگن برای تضمین برگزاری اجلاس جی ۷ در ایتالیا از روز چهارشنبه به مدت ۲۰ روز در فرودگاه‌ها، بنادر، ایستگاه‌های راه آهن و مرزهای زمینی این کشور به حالت تعلیق در آمد.

به گزارش ايرنا، در پی دستور العمل صادر شده توسط وزارت کشور ایتالیا، تمام مرزهای هوایی، دریایی و زمینی این کشور در آستانه اجلاس جی 7 در شهرهای باری و تائورمینا، از امروز 10 ماه مه (20 اردیبهشت) تا روز 30 مه ( 9 خرداد) به حالت تعلیق در آمده و کنترل مرزی از سر گرفته شده است.

برای تضمین برگزاری منظم اجلاس وزرای اقتصاد هفت کشور عضو گروه جی 7، که از فردا (پنجشنبه) تا شنبه در شهر باری و همچنین اجلاس سران این گروه که در روزهای 26 و 27 ماه مه (5 و 6 خرداد) در شهر تائورمینا در جنوب کشور برگزار خواهند شد، کنترل مرزی در تمام فرودگاه ها، بنادر و مرزهای زمینی از امروز ازسرگرفته شده و پیمان شنگن (تردد آزاد میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا) تا روز 9 خرداد به حالت تعلیق در آمده است.

سازمان هوانوردی ایتالیا نیز از شرکت های هواپیمایی خواست تا مسافران خود را مطلع کرده و از آنها دعوت شود تا بخاطر کنترل مرزی و زودتر به فرودگاه آمده تا پرواز خود را از دست ندهند.

وزارت کشور ایتالیا هم سه فروند پهپاد، 250 دوربین مداربسته و 1500 مامور پلیس رابرای تضمین امنیت این نشست اندیشیده و شهر باری چهره ای امنیتی به خود گرفته است.

تدابیر شدید امنیتی همچنین از هم اکنون در شهر تائورمینا که در روزهای 5 و 6 خرداد میزبان اجلاس سران جی 7 ، با حضور روسای جمهور و سران کشورهای عضو این گروه از جمله دونالد ترامپ خواهد بود، اتخاذ شده است.