قائم‌مقام حوزه خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران و سرپرست سازمان مدیریت پسماند با اشاره به تلاش‌‌های صورت‌گرفته به‌منظور حفظ پاکیزگی مجموعه شهر آفتاب در طول ایام برگزاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار داشت:

260نفر كارگر در هر شيفت و تعداد 60دستگاه انواع ماشين‌آلات نظافت شهري، به‌طور شبانه‌روزي وظيفه پاكسازي، نظافت و رفت‌وروب محوطه و سالن‌ها را بر عهده داشتند.

منصور باقرصاد با بيان اينكه از بهمن‌ماه سال گذشته تا پايان ارديبهشت‌ماه سال‌جاري، نظافت و رفت‌وروب محدوده شهرآفتاب به‌طور كامل بر دوش اين سازمان قرار گرفته، تصريح كرد: در همين راستا، جمع‌آوري و انتقال نخاله و ضايعات اين محوطه به كهريزك، در بيش از يك هزار سرويس توسط 14دستگاه كاميون، خاور، لودر و غلتان انجام شد.

وي با اشاره به توليد روزانه 30تا 40تن پسماند در روزهاي عادي سي‌امين دوره نمايشگاه بين‌الملل كتاب تهران، بيان داشت: اين مقدار در روزهاي تعطيل به دو برابر افزايش يافت؛ به‌طوري كه حدود 80تا 85درصد پسماندهاي جمع‌آوري شده در اين ايام مربوط به پسماندهاي خشك بوده و مابقي آن را پسماندهاي‌تر تشكيل مي‌داد.

منصور باقرصاد در همين خصوص افزود: پاكسازي كلي نظير نظافت و رفت‌وروب، جمع‌آوري پسماندها و خاك و نخاله همچنين انتقال هر نوع ضايعات فيزيكي موجود از فضاي بيروني نمايشگاه كتاب، سالن‌ها و محوطه‌هاي مسقف، به‌طور شبانه‌روزي توسط 260نفر نيروي انساني از بهمن‌ماه سال گذشته انجام شده و اين روند تا پايان ارديبهشت‌ماه سال‌جاري نيز ادامه خواهد داشت.

وي به تجهيزات و ادوات مورد استفاده به‌منظور حمل مكانيزه پسماندهاي توليد شده در شهر آفتاب اشاره كرد و گفت: تعداد 60دستگاه انواع جاروب مكانيزه بزرگراهي و خياباني، خودروهاي حمل پسماند، خاور، مخزن‌شو و جدول‌شو همچنين خودروهاي گشت ازجمله ماشين‌آلاتي بود كه پاكسازي و رفت‌وروب مجموعه شهر آفتاب را در جهت خدمات‌رساني بهتر به بازديدكنندگان نمايشگاه كتاب، برعهده داشتند.

سرپرست سازمان مديريت پسماند از نصب يك هزار و 200مخزن 1100، 120و 240ليتري همچنين 10عدد مخزن غلتان در محوطه نمايشگاه كتاب خبر داد و افزود: علاوه بر اينها، در طول نمايشگاه 4هزار عدد كارتن پلاست 60ليتري نيز در سالن‌ها و ميان غرف توزيع شد. قائم‌مقام سازمان مديريت پسماند در پايان خاطرنشان كرد: طي ايام برگزاري نمايشگاه، براي رفاه حال شهروندان و تهويه مطبوع فضاهاي مسقف، كولرهاي بزرگ سالن‌ها توسط 30دستگاه تانكر، به‌صورت مداوم آبگيري مي‌شد.