همشهری آنلاین: مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان ضمن اعلام خبر آبگیری بیش از ۴۰ درصد تالاب هامون در سال ۹۶ گفت: این اتفاق زمینه بسیار مناسبی برای تبلور کارکردهای متعدد تالاب فراهم کرده است.

به گزارش مهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: در روزهای اخیر شاهد مناظر بسیار دیدنی در تالاب هامون علی‌الخصوص هامون صابوری و هیرمند هستیم. آبگیری بیش از ۴۰ درصد تالاب در سال جاری و تخم‌گذاری پرندگان آبزی و کنار آبزی تحول بی‌نظیری را در این عرصه طبیعی ایجاد کرده و زمینه بسیار مناسبی برای تبلور کارکردهای متعدد تالاب فراهم کرده است.

نیره پورمولایی افزود: این تحول موجب رونق اقتصادی و فراهم شدن زمینه فعالیت‌های اقتصاد سنتی از جمله دامداری، صیادی و آبزی‌پروری، کشاورزی و پرورش گونه‌های مختلف گیاهی اعم از درخت و درختچه‌های مثمر و رشد امتیاز توریسم و اکوتوریسم در منطقه سیستان شده است.

وی تاکید کرد: البته مهم‌ترین کارکرد تالاب که تلطیف و تصفیه هواست این روزها دلیل بسیار بزرگی بر لزوم حفظ و نگهداشت این شرایط مطلوب برای تالاب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: آنچه مسلم است همه برنامه‌ها و وظیفه ما برای حفظ ادامه این روند انجام اقدامات موثر و مفید برای نگهداشت این وضعیت بوده تا با انجام برنامه‌های مناسب از هدر رفت آب در این عرصه طبیعی منحصر به فرد جلوگیری کنیم و طبیعت زیبا را یاری کنیم.