تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷

همشهری‌آنلاین: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت در اولین سفر خارجی خود از زمان آغاز ریاست جمهوری‌اش وارد عربستان شد و مورد استقبال ملک سلمان، پادشاه عربستان قرار گرفت.

 قرار است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا امروز با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان دیدارهایی را درباره تقویت روابط دوجانبه در عرصه‌های سیاس و اقتصاد، فرهنگی و امنیتی برگزار کند.

ترامپ هم‌چنین در نشست دیگری روز یکشنبه 31 ارديبهشت با رهبران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درباره تهدیدهای مربوط به امنیت و ثبات منطقه و تلاش برای ایجاد روابط تجاری میان کشورهای عضو خلیج فارس با آمریکا گفت‌وگو می‌کند.

علاوه بر این ترامپ در نشست سران کشورهای عربی و اسلامی که روز یکشنبه درباره راه‌های ایجاد شراکت امنیتی قوی‌تر و کارآمدتر در "مبارزه با تروریسم" و تهدیدهای بین‌المللی است، شرکت می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی،این نشست با حضور 55 رهبر و مسئول از کشورهای عربی و اسلامی برگزار می‌شود.

از دیگر برنامه‌های روز یکشنبه سفر ترامپ ، افتتاح مرکز جهانی مبارزه با تفکر رادیکالی به عنوان موسسه‌ای در مبارزه با تندروی است.

همچنین مرکز مطالعات و پژوهش‌های اسلامی ملک فیصل نیز کنفرانسی را در ریاض برای مبارزه با تندروی برگزار می‌کند. در این کنفرانس نخبگانی از پژوهشگران و مراکز مطالعات هدفمند با هدف حمایت از ائتلاف اسلامی نظامی مبارزه با تروریسم مشارکت خواهند کرد.

برچسب‌ها