همشهری آنلاین: طرح حفاظت از تالاب‌های ایران مسابقه عکاسی و فیلم کوتاه از تالاب‌ها با محورهای خدمات، کارکردها، فرصت‌ها و تهدیدات تالاب برگزار می‌کند.

به گزارش مهر، این مسابقه عکاسی و تهیه فیلم از تالاب‌ها می‌کوشد تصاویری بیانگر زیبایی‌ها، اهمیت و رابطه انسان با تالاب را خلق نموده و اشاعه دهد.

این مسابقه در شش گروه موضوعی معرفی تالاب و اهمیت‌های آن، معرفی تهدیدات تالاب و فرصت‌های ایجاد شده توسط آن، چشم‌انداز تالاب‌ها، تفریح و گردشگری، تنوع زیستی تالاب، رابطه انسان با تالاب (تامین غذا و معیشت ساکنین اطراف آن، صید ماهی، تولید صنایع دستی) برای پذیرش تصاویر و فیلم کوتاه دارد.

شرکت در مسابقه برای کلیه افراد آزاد است و عکس ها و کلیپ‌های ارسالی در این مسابقه باید توسط خود شخص تهیه شده باشد و طرح حفاظت از تالاب‌های ایران دارای حق استفاده از عکس برای اهداف آموزشی و بدون محدودیت است.

عکس‌های ارسالی بايد در فرمت JPEG و در ابعاد ۲۰۰۰ * ۶۰۰۰ پیکسل باشد. (در ابعاد کوچک‌تر نیز پذیرفته خواهد شد) و فیلم‌ها و کلیپ‌های ارسالی ‌باید در قالب mp4 mpeg و حداکثر ۱۰۰ ثانیه باشد.

حجم عکس‌ها بايد حداکثر ۵,۰۰۰KB) 5MB) باشد و دریافت آثار از طریق آدرس ایمیل مسابقه و آدرس تلگرام به شرح ذیل در مهلت مقرر امکان‌پذیر است.

عکس‌ها و کلیپ‌های ارسالی باید مستند بوده و از هرگونه دستکاری که جنبه استنادی عکس را مخدوش می‌کند، خودداری شود.

همچنین عکس‌ها و کلیپ‌های ارسالی، نباید دارای امضای عکاس، قاب، تاریخ، واتر مارک، لوگو یا هرگونه نشانه‌های تصویری باشند.

آثار ارسالی نباید در مسابقه پیشین یا مسابقه‌های عکاسی دیگری شرکت کرده باشند و تمامی آثار باید دارای شرح مختصر و اطلاعات مربوط به شخص (نام و نام خانوادگی، شماره تلفن)، مکان، زمان عکس‌برداری و فیلمبرداری باشند.

مهلت ارسال آثار تا ۱۰ خرداد ۹۶ تمدید شد و علاقمندان می‌توانند آثار خود را از طریق ایمیل به آدرس cepa.ciwp@gmail.com یا از طریق تلگرام به شماره تلفن ۰۹۳۰ ۲۹ ۲۴ ۹۵۸ و آدرس @CIWPaz ارسال کنند.

جوایز مسابقه در بخش عکاسی نفر اول سه میلیون ریال، نفر دوم دو میلیون ریال و نفر سوم یک میلیون ریال است و جوایز مسابقه در بخش فیلم کوتاه نفر اول چهار میلیون ریال، نفر دوم سه میلیون ریال، نفرسوم دو میلیون ریال و نفر چهارم یک میلیون ریال است.