ماموران پلیس سیستان و بلوچستان و مأموران گمرک تهران در جریان ۲ عملیات جداگانه موفق شدند حدود ۲ تن مواد‌مخدر را کشف کنند.

اولين عمليات در سيستان و بلوچستان انجام شد و در جريان آن مأموران موفق شدند ضمن كشف يك تن و 754كيلوگرم مواد‌مخدر، 3قاچاقچي حرفه‌اي مواد‌مخدر را نيز دستگير كنند. سردار حسين رحيمي در توضيح اين عمليات گفت: مأموران انتظامي شهرستان‌هاي سيب، سوران و ايرانشهر با پشتيباني فني پليس مبارزه با مواد‌مخدر استان به اطلاعاتي درباره يك باند بزرگ قاچاق مواد‌مخدر دست يافتند كه با استفاده از خودروهاي كوهستاني و تيزرو، قصد جابه‌جايي مواد در منطقه را داشتند.

وي ادامه داد: پس از چندين هفته اقدامات شبانه‌روزي و رصد مسير‌هاي تردد اعضاي اين باند، بامداد چهارشنبه يگان‌هاي عملياتي پليس با شناسايي خودروهاي قاچاقچيان در يك درگيري مسلحانه، موفق به دستگيري 3نفر از آنان شدند و از آنها 5قبضه سلاح كلاشنيكف، 4دستگاه خودرو و يك تن و 662كيلو گرم ترياك و 92كيلوگرم حشيش كشف كردند.

از سوي ديگر مأموران گمرك غرب تهران نيز با كمك فناوري‌هاي نوين و سگ‌هاي موادياب موفق شدند محموله 168كيلويي مواد‌مخدر را كه به شكلي حرفه‌اي جاسازي شده بود كشف كنند. اين كشف عصر روز چهارشنبه اتفاق افتاد و در جريان آن مأموران گمرك با استفاده از تجهيزات كنترلي پيشرفته، در ميان محموله كابينت، روشويي و لوازم بهداشتي ساختمان مقدار 168كيلو‌گرم ترياك كشف كردند. اين مواد به طرز ماهرانه‌اي داخل گلدان‌هاي بزرگ ساختماني جاسازي و توسط فويل پوشش داده شده بود اما سگ‌هاي مواد‌ياب دست قاچاقچيان را رو كردند.