همشهری آنلاین: معاون اجتماعی ناجا با ارسال یادداشتی اعلام کرد: مرزبانان بزرگ کشورمان از چنان روح بزرگ و عظمتی برخوردارند که شهادتشان نیز، همچون حیات پربرکتشان، شگفتی ساز و روحیه آفرین و انسجام زاست و نام شهدای مرزبان همواره در تاریخ ماندگار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار سعید منتظرالمهدی در این یادداشت آورده است؛ در همه جای دنیا وقتی از شأن و جایگاه و احترام اجتماعی کارکنان سازمان و نهادهای گوناگون حتی یگان‌ها و نیروی نظامی و انتظامی سخن به میان می آید نام آنانی که آگاهانه و مسئولانه خدمت در مرزهای سرزمینی کشور خویش را بر خدمت و فعالیت در هر جای دیگر کشور ارجح دانسته اند، همچون ستاره ای پر تلالو و نورانی در صدر جایگاه ها می درخشد.

کمتر کسی است که نداند این گروه از دلاورمردترین دلاوران کشور برای ارزانی داشتن آرامش و آسایش به مردمان سرزمینی که خود نیز از بطن و متن آن برخاسته اند نه تنها عاشقانه، آرامش و آسایش خود را برای آسایش مردم گذاشته اند بلکه جان خود را نیز در طبق اخلاص گذاشته اند تا جان میلیون ها هموطن خود را از گزند دشمنان ریز و درشت مصون دارند و وجب به وجب خاک سرزمین خویش را از تعرض دشمنان کینه توز و سبک سر در امان دارند.

وی در بخش دیگری از این یادداشت آورده است: ارج و منزلت دلاور مردان مرزبان کشورمان در میان مردمان این سرزمین پر گهر، بسی فزون تر از هر کشور و سرزمین دیگری است. چون مردم این دیار اسلامی نیک می دانند که مرزبانان کشورشان نه تنها قلمرو جغرافیایی را در برابر هر نوع خطر و تهدیدی پاس می دارند که قلمرو ارزشی میهن اشان را نیز با اقتدار و صلابت از هر خطر و نیت شومی مصون می دارند. افزون بر آن ، هر شهروند این سرزمین پهناور می داند آنچه یک مرزبان را ( خواه در نقش یک نیروی کادر یا سرباز جان بر کف) ترغیب به خدمت در شرایط سخت و طاقت فرسای مرزها می نماید تنها ایمان است و عشق و روحیه حماسی ؛ در واقع می توان این سه عنصر مهم و کلیدی ( یعنی ایمان و عشق و روحیه ) را در شمار عوامل ممتازساز قرار داد که جایگاه و شأن مرزبان ایرانی را برتر و سرتر از مرزبان هر کشور دیگری می سازد.

مرزبانان جان بر کف ایرانی ایمان و عشق و روحیه خود را از مردم مومن و دینداری به ارث برده اند که از میان آنان برخاسته اند ، مردمانی که فرزندانشان در نبردی هشت ساله با حجم انبوه دشمنان ، سرافرازانه جنگیدند و شمار زیادی از آنان با عزت و افتخار و آگاهی شهد شیرین شهادت را گوارای وجود خویش ساختند.

همچنین این ملت بزرگ، همانانی هستند که فرزندانشان در سایه رهبری های امام و رهبر شجاع و انقلابی خویش در قریب چهار دهه استقرار نظام اسلامی، اینجا و آنجا، شکوه مندانه از همه مرزهای اعتقادی و جغرافیایی و سیاسی کشورشان دفاع کردند و هر خصم و دشمنی را در ستاندن ذره‌ای از شکوه مندی این مرزها ناکام گذاشتند.

وی در این یادداشت تاکید کرد: مرزبانان بزرگ کشورمان از چنان روح بزرگ وعظمتی برخوردارند که شهادتشان نیز، همچون حیات پر برکتشان ، شگفتی ساز و روحیه آفرین و انسجام زاست. شاهد این مدعا شور و احساسی است که اخیراً شهادت مرزبانان عزیزمان در نقطه مرزی میرجاوه در روح و روان مردم کشورمان ایجاد کرده است.

اینک دوست و دشمن بر این واقعیت اذعان دارند که شهادت آن عزیزان دلاور از یکسو همه اقشار و اقوام و مردم این سرزمین حتی آنانی که سالیان درازی است در خارج از کشور سکونت دارند را به یکسان اندوهگین و متاثر ساخته است و از دیگر سو روحیه حماسی و انسجام عمومی و عزت و مباهات ملی را دو چندان ساخته‌اند.

از همین روی همه ما قدردان دلاور مردان مرزبانی کشورمان هستیم که جان بر کف می نهند تا به ما امنیت و آسودگی و افتخار ارزانی دارند. همچنین ، بر همه ما واجب است که در برابر پدران و مادران کسانی سر تعظیم فرود بیاوریم که چنین فرزندان دلاور و شجاعی تقدیم جامعه کرده‌اند.

بی گمان نام نیک شهدای مرزبان برای همواره روزگار در این سرزمین بزرگ ماندگار خواهد ماند.