معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران گفت: با انتقال پایانه شرق به محل جدید، مشکلات زیست‌محیطی، ترافیکی و اجتماعی این پهنه کاهش می‌یابد.

  مازيار حسيني در حاشيه بازديد از مراحل پاياني عمليات عمراني پايانه جديد شرق با بيان اين مطلب افزود: انتقال پايانه شرق از سه‌راه‌تهرانپارس به محل جديد يكي از خواسته‌هاي بحق مردم شرق تهران است كه مي‌تواند در ارتقاي كيفيت زندگي و بهتر شدن شرايط زيست‌محيطي، ترافيكي و حتي وضعيت فرهنگي و اجتماعي اين پهنه تأثيرگذار باشد. وي با بيان اينكه پايانه جديد شرق، پايانه‌اي مدرن است ادامه داد: در اين پايانه مواردي از نظرامكانات و تجهيزات سخت‌افزاري با رعايت استانداردهاي جهاني رعايت شده كه آن را در كشور منحصر به فرد مي‌كند. به گفته معاون شهردار تهران، اعتقاد داريم كه اين پايانه حركت جديدي در زمينه بحث آلودگي هوا خواهد بود. وي با اشاره به پيشرفت ۹۳ درصدي بناي پايانه بيان كرد: ساختمان اين پايانه اكنون در مراحل نازك كاري قرار دارد و در مجموع بايد گفت كه تمامي كارهاي عمراني در اين مجموعه با دقت بسياري در حال انجام است.

ضمن آنكه در بحث محوطه‌سازي‌ نيز به پيشرفت ۹۶درصد رسيده‌ايم. به گفته وي؛ با توجه به اينكه در اين محدوده حمل‌ونقل خودروهاي سنگين انجام مي‌شود، در ساخت آن از تكنيك‌هاي جديد استفاده شده است. به‌عنوان مثال در زيرسازي پايانه جديد شرق از بتن RTC استفاده شده است. وي در ادامه با اشاره به اينكه پايانه جديد شرق با يكي از توقفگاه‌هاي شركت واحد اتوبوسراني تهران همجوار است، گفت: از نظر مهندسي ارزش قرار است تا توافقنامه‌اي بين شركت واحد و سازمان پايانه‌ها منعقد شود تا در بحث سوختگيري و تعميرات از امكاناتي كه در توقفگاه اتوبوسراني قرار دارد، براي اتوبوس‌هاي پايانه شرق نيز استفاده شود تا دوباره اين زيرساخت‌ها در محوطه پايانه ايجاد نشود. پايانه جديد شرق تهران با وسعت تقريبي 30 هكتار در جاده دماوند، پس از سه‌راه آزمايش قرار دارد.