سيدنواب حسيني منش مديرعامل ستاد معاينه فني خودروهاي تهران درخصوص جريمه برخي از خودروها كه داراي معاينه فني هستند، اما بهدليل ثبت نشدن خودروهايشان در سامانه سيمفا جريمه شدهاند، افزود: اين خودروها دو دسته هستند، خودروهايي كه از مراكز معاينه فني تهران برگه گرفتند، اما در زمان انتقال اطلاعات به سامانه يكپارچه وزارت كشور اطلاعات ثبت نشده و به اشتباه جريمه شدند.
اين تعداد خودروها بسيار اندك هستند و ميتوانند با برگه جريمه، برگه معاينه فني و كارت خودرو به همان مركز معاينه فني مراجعه كرده پرونده تشكيل دهند تا جريمه پاكسازي شود. وي ادامه داد: اما تعداد زيادي از خودروها كه دچار چنين مشكلي شدهاند از مراكز معاينه فني شهر تهران برگه دريافت نكردند.
اين افراد از مراكز معاينه فني غيراز شهر تهران برگه گرفته يا برگه معاينه فني خود را بدون حضور در مراكز معاينه فني گرفتند كه اين برگهها جعلي بوده و براي همين پلاكشان در سامانه سيمفا ثبت نشده و بحق هم جريمه شدند و كاري نيز نميتوان براي اين افراد كرد. حسينيمنش همچنين با اشاره به سيستم خودكار دوربينهاي ثبت جريمه خودروهاي فاقد برگه معاينه گفت:
تمام خودروهايي كه از سال ۹۰ به قبل چه در ابتداي سال ۹۰ و چه درماههاي آخر اين سال برگه دريافت كردند از ابتداي سال ۹۶ توسط دوربينها جريمه ميشوند زيرا دوربينها تمامي خودروهايي را كه از سال ۹۰ به قبل داراي برگه معاينه فني هستند را شامل حال برگه معاينه فني ميداند. بنابراين بسياري از خودروها بدون آنكه بدانند، شامل حال جريمه شدند، بنابراين آن خودروهايي كه از مركز تهران برگه معاينه فني گرفتند،
ميتوانند به اين مراكز مراجعه كردند و پرونده تشكيل دهند و خودروهايي كه از مركز معاينه فني خارج تهران كه استاندارد هستند به وزارت كشور مراجعه كرده و براي پاكسازي جرايم خود تشكيل پرونده دهند. رئيس ستاد معاينه فني تهران درخصوص همكاري پليس براي پاكسازي جرايم گفت: پليس راهور تهران در اين رابطه همكاري خوبي با شهرداري داشته و هماكنون ۹هزار پرونده تكميل و براي پاكسازي ارسال شده كه اين ميزان به نسبت خودروهاي كل شهر تهران عدد ناچيزي است و هميشه در هر طرح جديدي درصدي خطا وجود دارد.
وي افزود: از زمان اجراي طرح كاهش يك ميليون خودرو بهخاطر نداشتن معاينه فني جريمه شدند كه اين ميزان جريمه بسيار اندك است. حسينيمنش تأكيد كرد: با نامهنگاريهايي كه در حال انجام است، تمام ديتاهاي جديد به سامانه وارد شده و اميدواريم تا آبان ۹۶ خطاهاي سيمفا به صفر برسد.
رئيس ستاد معاينه فني تهران در پاسخ به پرسشي درباره اينكه قرار بود طرح كاهش بهتدريج در شهر تهران تكميل شود، گفت: ما مجري اين طرح هستيم و تصميمگير اصلي دولت است، اگر قرار باشد سياستهاي محدودكننده براي خودروهاي آلاينده بيشتر شود بايد از سوي دولت تصويب و مديريت شهري بهعنوان مجري پروژه آن را اجرا كند.