مازیار حسینی در گفتگو با مهر در خصوص سرانجام ایجاد خطوط HOV در پایتخت، اظهارداشت: این طرح در بسیاری از شهرهای پیشرفته جهان اجرا شده و در حال حاضر مطالعات ایجاد خطوط ویژه خودروهای چند سرنشین در بزرگراه نیایش در حال انجام است. همچنین مطالعات ایجاد این خطوط در بخش جنوبی بزرگراه امام علی (ع) نیز آغاز شده است.
وی ادامه داد: در بخش جنوبی بزرگراه امام علی (ع) از خطوط ویژه اتوبوس به این منظور می توان استفاده کرد زیرا تمام مسیر ویژه اتوبوس از نظر مسافر برابر نیست.
به گفته حسینی، برای اجرایی شدن این پروژه هماهنگیهای لازم با پلیس راهور به عمل آمده و پلیس نیز با اجرای این طرح موافق است.
معاون شهردار تهران تاکید کرد: در مسیرهای پیشبینی شده تجهیزات لازم از جمله دوربینهای نظارتی پیشبینی شده و قابلیت ثبت تخلفات در خطوط HOV وجود دارد.
حدود ۵ سال پیش مطالعاتی در شهرداری تهران برای ایجاد این خطوط در بزرگراه همت انجام شده بود اما تا امروز ایجاد این خطوط تحقق نیافت. در حالی که مسئولان ترافیکی شهر تهران یکی از مهمترین دلایل ترافیک شهر تهران را خودروهای تک سرنشین می دانند.
HOV (خطوط پرسرنشین) یعنی اختصاص یکی از باندها به حرکت خودروهای با سرنشین بالاتر. به اعتقاد کارشناسان ترافیک در صورت اجرایی شدن خطوط HOV مسافرین تک نفرهای که عادت کردهاند به تاکسیها پیشنهاد «سفر دربستی» بدهند، کمتر به این کار مبادرت خواهند کرد زیرا اگر تاکسی مسافر دیگری سوار کند، برای آنها هم بهتر است، چون از خط HOV عبور میکند. البته اگر هم پیشنهاد دهند، این موضوع با اقبال تاکسیها مواجه نخواهد شد. همچنین مسیر HOV یک باند خالی و خلوت برای خودروهای امدادی است که از ضروریات اجتنابناپذیر یک شهر پرجمعیت است.