مرد نقابدار که در مدت یک‌سال و بی‌آنکه ردی از خودش به‌جا بگذارد به ۴ بانک در پایتخت دستبرد زده بود در برابر اتهام محاربه قرار گرفت.

اين مرد كه حدود 50سال دارد، سرقت‌هاي خود را از اواخر اسفند٩٤ شروع كرد و ١٧‌اسفند٩٥ در چهارمين سرقت گيرافتاد. متهم كه صورت خود را با نقاب پوشانده و از كلاه‌گيس استفاده مي‌كرد در نخستين سرقت خود به بانكي در حوالي ميدان تجريش حمله كرد. او كه اسلحه كلت كمري در دست داشت كاركنان بانك را تهديد به قتل كرد و پس از سرقت حدود 41ميليون‌ تومان پول نقد، آن را در كيسه‌اي ريخت و فرار كرد.

اين اما پايان ماجرا نبود چراكه مردميانسال 2ماه بعد به بانكي در قيطريه تهران حمله كرد و اين بار با تهديد سلاح ٢٦ميليون تومان پول دزديد و گريخت. او مدتي بعد به سومين بانك دستبرد مسلحانه زد و جيبش را پر از پول كرد اما در چهارمين سرقت به بانكي در خيابان شريعتي دستبرد زد و براي ترساندن كاركنان گلوله‌اي شليك كرد كه هنگام فرار در محاصره مردم و به‌دنبال آن مأموران گرفتار شد. مرد ميانسال كه در تمام سرقت‌ها با پاي پياده فرار مي‌كرد براي تحقيق به دادسراي ويژه سرقت منتقل شد.

اگرچه شواهد و مدارك زيادي عليه او به دست آمده بود اما با تمام اين شواهد باز هم اصرار داشت كه بي‌گناه است و به اشتباه دستگير شده است. او حتي مدعي بود كه فارغ‌التحصيل يكي از دانشگاه‌هاي آلمان است و هرگز دست به سرقت نزده است. مرد عجيب سرانجام در ادامه تحقيقات، چهارمين سرقت را گردن گرفت و همچنان منكر سرقت‌هاي قبلي بود. با وجود اين قاضي نصرتي بازپرس پرونده براي متهم به‌خاطر ايجاد رعب و وحشت و برهم‌زدن نظم عمومي درخواست محاربه كرده و كيفرخواست در پرونده را صادر كرد. به اين ترتيب متهم به‌زودي به اتهام محاربه در دادگاه انقلاب محاكمه خواهد شد.