مهدي رمضاني با بيان آنكه بزرگراه شهيد محلاتي يكي از شريانهاي اصلي جنوب شرق پايتخت و همچنين يكي از مبادي ورودي و خروجي اين پهنه از شهر تهران بهشمار ميآيد، تكميل شبكه معابر بزرگراهي شرق و جنوب شرق پايتخت و تحقق صددرصدي شبكه معابر بزرگراهي در طرح جامع شهر تهران را در گرو احداث بزرگراه شهيد شوشتري و اتصال ادامه بزرگراه شهيد محلاتي به اين معبر كمربندي دانست و يادآور شد: اجراي طرحهاي فوق علاوه بر كاهش بار ترافيك بزرگراه شهيد محلاتي بهعنوان يكي از معابر مرتبط با بازار بزرگ تهران، گره ترافيكي بزرگراه بسيج را برطرف خواهد كرد.
بهگفته مدير گروه پل و بزرگراههاي سازمان مشاور فني و مهندسي شهر تهران، طرح ادامه بزرگراه شهيد محلاتي شامل معبري 3كيلومتري حدفاصل تقاطع بزرگراه بسيج تا تقاطع بزرگراه شهيد شوشتري بوده و علاوه بر تقاطعهاي غيرهمسطح با بزرگراههاي بسيج و شهيد شوشتري، از يك تقاطع غيرهمسطح با محور هجرت نيز برخوردار است.
كاهش ترافيك در بزرگراه و ميدان بسيج يكي از اهداف اصلي طرحهاي عمراني پهنه شرقي پايتخت است. در واقع در نتيجه عملكرد همزمان بزرگراههاي شهيد نجفي رستگار (دولتآباد) و شهيد شوشتري، ترافيك ترانزيتي استانهاي شرق و شمال شرق كشور به راحتي به سمت استانهاي جنوبي هدايت شده و اين محدوده از پايتخت صاحب يك محور كمربندي كارآمد خواهد شد. بزرگراه بسيج براساس اطلاعات مركز كنترل ترافيك، يكي از پرترددترين معابر شهر تهران محسوب ميشود.