به گزارش تسنیم، محمد جعفر افتخار افزود: در واقع ما پولی که الان به سپردهگذران پرداخت میکنیم کمتر از مبلغی است که سپردهگذاران سپرده گذاشتهاند.
وی افزود: هر وقت اموالی از موسسه فرشتگان در اختیار ما قرار گرفت بقیه سپرده سپردهگذاران را پرداخت خواهیم کرد.
افتخار با بیان اینکه موسسه کاسپین نقش اساسی در گرفتن سپردهها از مردم نداشته است، گفت: قرار بود این موسسه برخی از تعاونیهای اعتباری را ساماندهی کند که در اثر یک اشتباه برخی از این تعاونیها از جمله تعاونی اعتباری فرشتگان تابلوها و کلیشه دفترچههای سپرده را عوض کردند و به نام کاسپین زدند.
وی گفت: با این کار سپردهگذاران این تعاونیها خود را طلبکار از کاسپین میدانند.
افتخار با بیان اینکه هیئت مدیره جدید موسسه مالی کاسپین دو ماه است در این بانک مستقر شدهاند، گفت: بانک مرکزی برای ساماندهی موسسه فرشتگان خط اعتباری را در اختیار ما قرار داد و البته ما به بانک مرکزی بابت این خط درصدی سود نیز میدهیم.
مدیرعامل موسسه مالی کاسپین گفت: قرار شد در یک مقطع مبلغی از سپردههای تا زیر ده و بعد تا زیر بیست میلیون تومان و یک روز قبل از عید تا زیر 50 میلیون تومان را پرداخت کنیم.
افتخار افزود: این در حالی است که ما با مشکلات عدیده به ویژه با تعاونی فرشتگان مواجه بوده و هستیم.
وی گفت: این موسسه تنها چند ساعت قبل از آغاز پرداخت سپردهها اطلاعات سپردهگذاران زیر 50 میلیون تومان خود را در اختیار ما قرار داد و تا این اطلاعات در سیستم موسسه کاسپین قرار بگیرد و به اصطلاح بالا بیاید در برخی شعب تا چند ساعت و برخی دیگر تا چند روز طول کشید.
مدیرعامل موسسه کاسپین با بیان اینکه برخی از همکاران من برای بالا آمدن سیستم تا صبح بیدار بودند، گفت : با این حال هنوز برخی شعب ما موفق نشدند اطلاعات را در اختیار بگیرند.
وی افزود: تلاش خود را کردهایم که پاسخگوی مردم باشیم اما متاسفانه هنوز نتوانستهایم همه اطلاعات را در شعب خود بروز کنیم.
افتخار با بیان اینکه 90 درصد مسائل موجود در ارتباط با سپردهگذاران به موسسه فرشتگان و هیئت تسویه آن برمیگردد، گفت: این موسسه با موسسه کاسپین همکاری لازم را نکرده است.
وی ابراز امیدواری کرد تا یکی دو روز آینده مشکل بالا آمدن اطلاعات در شعب موسسه کاسپین حل و فصل شود.