وي افزود: هماكنون قطار موجود نداريم و براي خطوط جديد فعلاً از موجودي قطارها خطوط را تغذيه ميكنيم. هماكنون تعداد واگنهاي مترو 1200واگن است كه براي سرويس دهي در 7خط فعاليت ميكنند. مديرعامل شركت بهرهبرداري مترو افزود: سرفاصله قطارها در خطوط 1، 2و 4چهار تا پنج دقيقه است. در اين بخش ناوگان تكميل است اما بايد قطارها بهينهسازي و به روز شوند.
بافنده گفت: سرفاصله قطارها در نيمه جنوبي خط3، 9دقيقه و در نيمه شمالي 18دقيقه است كه با تأمين ناوگان ميتوان اين سرفاصله را به 5دقيقه رساند. وي افزود: خط 7چون تازه راهاندازي شده سرفاصله قطارها 50دقيقه است و در آينده با تأمين قطار و تا قبل از بازگشايي مدارس بايستي به 20دقيقه برسد. بافنده گفت: روزانه حدود 40درصد از قطارها بايستي براي تعمير و نگهداري به تعميرگاه اعزام شوند اما بهدليل كمبود واگن اين امكان كمتر است و همين موجب استهلاك قطارها ميشود. وي افزود: تمام زيرساختهاي مترو آماده است اما قطار كم است.
مديرعامل شركت بهرهبرداري مترو گفت: تكنولوژي بيش از 40رام از قطارهاي موجود قديمي و بيش از 17سال است كه در خطوط فعاليت ميكنند و بايستي بازنشسته و براي آنها جايگزيني در نظر گرفته شود. بافنده افزود: دولت ميتواند براي كمك تعهدش را در تأمين يارانه بليت و تقويت ناوگان حملونقل عمومي انجام دهد. تاكنون مترو 350ميليارد تومان از يارانه بليت از دولت طلبكار است و همچنين دولت ميتواند در تأمين ناوگان و بهينهسازي آن اقدام كند.
وي گفت: هماكنون 3ميليون سفر از طريق مترو انجام ميشود اما پيشبيني ميكنيم با تأمين ناوگان به 10ميليون سفر نيز برسيم. مديرعامل شركت بهرهبرداري مترو افزود: در سال 95، 170واگن از طريق واگنسازي به مترو ارائه شد اما از سوي دولت پشتيباني صورت نگرفت.