طهمز احمدپور ضمن اعلام خبر فوق، مطالعات مربوط به شناسايي حفرههاي زيرسطحي در معابر اصلي شهر تهران را پروژهاي با مشاركت شركت مهندسي «سي تياي» ژاپن دانست و با بيان اينكه اين شركت از فناوريهاي نويني در زمينه پايش و كنترل فرونشستهاي زمين در مناطق شهري برخوردار است، يادآور شد: مديريت شهري پايتخت، انجام مطالعات رادار نفوذي زمين بهصورت سه بعدي را با توجه به اهميت اين مطالعات در طرحهاي توسعه مترو، تونلهاي ترافيكي و ساير فضاهاي زير سطحي و همچنين پيشگيري از فرونشستهاي احتمالي زمين، در دستور كار قرار داده و راهبري آن را به سازمان مشاور فني و مهندسي شهر تهران سپردهاست.
وي با تأكيد بر اينكه روش مذكور راهكاري ژئوفيزيكي با كارايي قابلقبول به شمار ميآيد، مبناي شناسايي عوارض زيرسطحي در اين شيوه را تغييرات خواص الكتريكي مصالح زيرزميني دانست و يادآور شد: امروزه در بيشتر كشورهاي توسعه يافته، استفاده از سيستمهاي پرسرعت GPR نهتنها براي پايش تاسيسات و عوارض زيرسطحي بلكه براي شناسايي ساير محيطها مانند سطوح بتني، چوبي و آسفالتي به روشي معمول تبديل شدهاست.
احمدپور با اشاره به اينكه كشور ژاپن و بهويژه شهر توكيو همچون تهران با مشكل فروچالهها در سطح معابر شهري مواجه است، طراحي و ساخت سيستمهاي پيشرفته GPR در اين كشور را زمينهساز موفقيت بيشتر در پايش پيوسته و صحيح مناطق پرخطر و مستعد ريزش خواند و اضافه كرد: تجربيات فني موجود در سازمان مشاور فني و مهندسي شهر تهران مرهون بهرهگيري از سيستمهاي دستي GPR از سال 1391است.