همشهری آنلاین: محیط‌بانان میانکاله با همکاری نیروی انتظامی، یگان مرزبانی، دامداران و فعالان محیط زیست اقدام به کنترل عبور و مرور کلیه وسائل نقلیه به داخل پناهگاه حیات وحش میانکاله کرده‌اند.

به گزارش مهر، تالاب میانکاله از تالاب‌های مهم بین‌المللی تحت کنوانسیون رامسر و یکی از ۹ ذخیره‌گاه مهم زیست کره کشور محسوب می‌شود که هرساله تعداد بی‌شماری از پرندگان مهاجر جهت زمستان‌گذرانی و تابستان‌گذرانی به این پناهگاه مهاجرت می‌کنند و از دیگر ویژگی‌های بارز این منطقه وجود پوشش خاصی از جنگل‌های جلگه‌ای مربوط به دوران سوم زمین‌شناسی می‌باشد. بنابر این از لحاظ فون و فلور گیاهی و جانوری بسیار بی‌نظیر است.

لذا ورود بی‌حد و اندازه مسافران و گردشگران خارج از ظرفیت برد اکولوژیک آن پناهگاه تبعات جبران‌ناپذیری را نظیر تخریب و آسیب به پوشش گیاهی، ایجاد آتش‌سوزی‌های عمدی، کاهش امنیت منطقه به دلیل سر وصدای گردشگران، تخریب سواحل به دلیل حجم بالای تردد خودرو، حجم بالای زباله و پساب ناشی از ورود گرشگران و استفاده از ساحل و دریا برای شنا غیرمجاز که تلفات جانی را به دلیل نبود امکانات و نیروهای غریق نجات و بروز شکار غیرمجاز را به همراه خواهد داشت.

در این راستا محیط‌بانان منطقه با همکاری نیروی انتظامی، یگان مرزبانی، دامداران، تشکل‌های مردم نهاد بهشهر و زاغمرز، اقدام به کنترل عبور و مرور کلیه وسائل نقلیه به داخل پناهگاه حیات وحش خصوصاً در روزهای پنجشنبه و جمعه کرده‌اند تا پناهگاه حیات وحش میانکاله مورد مدیریت دقیق‌تری قرار گیرد.