همشهری آنلاین: رئیس کل بیمه مرکزی گفت: پس از واگذاری شرکت‌های بیمه در بورس طبق اصل 44، نظارت بر آنها با استفاده از ابزارهای نظارتی قویتر خواهد شد.

نوروزکهزادی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: شرکت‌های بیمه‌ای تاکنون فقط اهداف توسعه‌ای و ارائه خدمات به مردم داشته‌اند که پس از ورود به بورس به‌طور قطع سودآورتر و نظارت بیمه مرکزی بر عملکرد این شرکت‌ها پیش از گذشته و قوی‌تر خواهد شد.
وی از شرکت‌های بیمه البرز، آسیا و دانا به عنوان آماده ترین شرکت ها برای عرضه سهام آنها در بورس نام برد و گفت: سازمان خصوصی‌سازی در مرحله نخست واگذاری، 5 درصد از سهام این شرکت ها را برای کشف قیمت عرضه خواهد کرد.

رئیس کل بیمه‌مرکزی همچنین درباره استقبال مردم از عرضه سهام این شرکت‌ها گفت: شرکت های بیمه‌ای که دارای نمایندگی فروش گسترده، خوشنام، دارای سابقه‌ای طولانی در خدمات‌دهی به مردم و موفق در جلب اعتماد مردم باشند به طور قطع سهام آنها نیز با استقبال مواجه خواهد شد.

کهزادی از تغییر و تحول در کارگروه بیمه خبر داد و افزود: قوانین و مقررات بیمه نیاز به تغییرات دارد که لایحه‌های آن در دست بررسی و اقدام است و از طریق کمیسیونی که در دولت تشکیل شده است برای طرح و تصویب در کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه خواهد شد.

وی گفت: تحول در بخش بیمه‌های خرد، استفاده از ابزارهای نظارتی جدید برای حفظ حقوق بیمه‌گذاران و ارائه خدمات بیمه الکترونیک از مواردی است که در کارگروه تحول بیمه مطرح و در دست بررسی است.

رئیس کل بیمه‌مرکزی، خبر منحل شدن شورای عالی بیمه را رد کرد و افزود: ساختار این شورا به گونه‌ای است که در کمیسیونی در دولت به وظایف خود عمل می‌کند.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد: لایحه بیمه شخص ثالث تا پایان دوره هفتم مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.