مديرعامل شركت كنترل ترافيك تهران با اعلام اين خبر گفت: تخلف اول هنگامي رخ ميدهد كه وسيله نقليه از خط ايست عبور كرده و در منطقه خطكشي مسير عابر توقف كند، جريمه براي آن ثبت خواهد شد و تخلف دوم زماني رخ ميدهد كه وسيله نقليه ضمن عبور از خط ايست، از منطقه خطكشي عابر پياده نيز بهطور كامل عبور ميكند و در اين صورت جريمهاي ديگر ثبت ميشود. ايلوش وزيري در ادامه با بيان اينكه در تقاطعهاي سطح شهر تهران، جهت عبور ايمن عابرين پياده، منطقهاي به نام مسير عابر در 4جهت تقاطع وجود دارد، افزود:
در هر جهت تقاطع قبل از كانال عابر و با فاصله يك متري از آن، يك خط به نام خط ايست نيز وجود دارد كه رانندگان ملزم به توقف كامل در پشت اين خط در زمان زرد يا قرمز بودن چراغ راهنمايي هستند. وزيري افزود: اين سيستم هماكنون در بسياري از نقاط جهان و كشورهاي پيشرفته در سطح وسيعي مورد استفاده قرار ميگيرد و با استفاده از پيشرفتهترين الگوريتمهاي روز، امكان دستيابي به دقت بسيار بالا در قرائت متن پلاك - حتي فراتر از توانايي چشم انسان - را فراهم ميكند.
درواقع همين دقت بالاست كه بهكارگيري روزافزون چنين سيستمهايي را بهعنوان يك سامانه مورد اطمينان و كارا جهت بروز تخلفات رانندگي موجب شده است كه هماكنون تعداد 200سامانه دوربين ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز در سطح شهر تهران نصب و جانمايي شده و در حال تكميل در برنامههاي آتي است.