همشهری آنلاین: وزیر نیرو گفت: درخواست ما از مردم این است که در یک ماه آینده صنعت آب و برق را کمک کنند و مصرف را کنترل کنند، اگر پنج تا ده درصد صرفه جویی در آب و برق داشته باشیم در هیچ جای کشور دچار قطعی و نوبت بندی آب و برق نخواهیم شد.

به گزارش ایرنا، حمید چیت چیان ، پس از پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران ، افزود: صنعت آب وبرق با شرایط خوب و مسلط به کار این خدمات را ارائه می‌دهد.

وی اظهار داشت: واقعیت این است که ما امسال با گرمای بیش از حد مواجه شدیم که باعث شد مصارف افزایش یابد.

وزیر نیرو گفت: پیش‌بینی شده بود، مصرف برق مشابه سال‌های قبل پنج درصد افزایش یابد که الان به طور متوسط هفت درصد افزایش پیدا کرده است.

وی در عین حال گفت: البته ممکن است برای مثال در نتیجه گرمای فوق‌العاده هوا پستی بسوزد که طی یکی دو ساعت مشکل رفع می‌شود چنین حوادثی همیشه وجود دارد اما قطعی به معنای کمبود تا الان پیش نیامده است و بعد از این هم پیش نمی‌آید.

وزیر نیرو گفت: متاسفانه در بعضی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اطلاعات غلطی پخش می‌شود که این اطلاعات باعث تشویش ذهن مردم می‌شود.

وی اظهار کرد: ما در خوزستان هیچ‌گاه نوبت بندی آب و یا قطعی برق دو ساعت به دو ساعت نداشتیم اینها اطلاعات نادرستی است که باعث نگرانی و تشویش ذهن مردم می‌شود.