همشهری آنلاین: قرعه‌کشی رقابت‌های انتخابی جام جهانی برگزار شد. قرعه کشی قاره آسیا با حضور علی دائی انجام شد.

ساعت 17  روز دوشنبه (4 آذر) به وقت محلی رقابت‌های انتخابی جام جهانی در "دوربان" آفریقای جنوبی برگزار شد و تیم ملی فوتبال ایران با تیم‌های امارات، کویت و سوریه همگروه شد. تیم ایران در گروه E قرار دارد.

گروه A

چین، عراق، قطر، استرالیا

گروه B

بحرین، عمان،‌ تایلند، ژاپن

گروه C

کره شمالی، اردن، ترکمنستان، کره‌جنوبی

گروه D

ازبکستان، لبنان، سنگاپور، عربستان

گروه E

ایران، امارات، کویت، سوریه

حاشیه‌هایی از مراسم قرعه‌کشی

به گزارش ایسنا، در ابتدای مراسم، قرعه‌کشی رقابت‌های انتخابی در قاره‌ی آسیا انجام شد و پس از آسیا قرعه‌کشی قاره‌های آمریکا، اروپا و آفریقا انجام شد.

علی دایی و ژورژ وه‌ا دو ستاره‌ی سابق فوتبال جهان قرعه‌کشی قاره‌ی آسیا را انجام دادند.

یک ساعت مانده به آغاز مراسم قرعه‌کشی مجری مراسم علی دایی را به عنوان بهترین گلزن جهان معرفی کرد و گفت که در تاریخ فوتبال جهان هیچ کس نتوانسته بیشتر از دایی گلزنی کند. همچنین او از دایی به عنوان بازیکنی که توانسته در 47 بازی مقدماتی جام جهانی 30 گل به ثمر برساند، نام برد.

این در حالی است که خارد بورگتی و پائولو ونچاپ با 20 گل زده نزدیکترین رقبای دایی از این حیث هستند.

پس از صحبت‌های مجری مراسم، مراسم سنتی آفریقای جنوبی در سالن مراسم برگزار شد. حدود ساعت 4 و 30 دقیقه بعدازظهر "سپ بلاتر" به همراه معاونانش به سالن وارد شدند و در جایگاه ویژه مستقر شدند.

در مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های انتخابی جام جهانی بیش از 200 نفر از مقام‌های فوتبال جهان حضور داشتند که در میان آنها چهره‌های معروفی همچون فیلیف اسکولاری و مارکو فان‌باستن دیده می‌شد.

سپ بلاتر رییس بین‌المللی فوتبال (فیفا) نیز در سخنانی کوتاه با اشاره به سال 2004 که زمان انتخاب آفریقای جنوبی به عنوان میزبان جام جهانی 2010 بود، گفت: "این رقابتی منصفانه بود و فرصتی است برای ما تا به جهان ثابت بکنیم که آفریقا چه چیزهایی را در اختیار دارد."

پس از صحبت‌های بلاتر به وسیله‌ی ویدیو کلیپ‌های تعبیه شده 9 شهر میزبان رقابت‌های جام جهانی 2010 به حاضران معرفی شد.

پس از این قسمت دبیرکل فدراسیون بین‌المللی فوتبال به همراه علی دایی و ژورژوه‌ا به روی سکو آمدند تا مراسم قرعه‌کشی در منطقه‌ی آسیا انجام شود.

41 تیم آسیایی برای دست یافتن به چهار و نیم سهمیه این قاره برای حضور در جام جهانی رقابت خود را آغاز کردند و تا پیش از شروع مرحله‌ی سوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی تعداد تیم‌های حاضر به 20 تیم کاهش یافته است.

برچسب‌ها