مازيار حسيني با بيان اين مطلب افزود: در واقع قطارهاي جديدي كه در يكي دوسال اخير وارد خطوط مترو شدهاند، برمبناي همين سرمايهگذاري ساخته شده است. وي ادامه داد: بررسيها نشان ميدهد؛ تهران و ساير كلانشهرهاي داراي خطوط مترو به 5 تا 6 هزار واگن نياز دارد كه ساخت اين تعداد واگن 7سال طول ميكشد.
معاون شهردار تهران با اشاره به تزريق 66 واگن جديد به خطوط متروي پايتخت بهزودي بيان كرد: اين ۶۶ دستگاه واگن مترو شامل 2واگن دو طبقه و يك لكوموتيو براي خط ۵ مترو، ۳ رام جديد مترو، ۲ رام قطار اورهال شده و 2رام قطار بازسازي شده حادثه سيلاب مترو است كه بهزودي با حضور شهردار تهران وارد خطوط متروي تهران ميشود.
مازيار حسيني با بيان اينكه هماكنون شركت واگنسازي تهران قابليت ساخت يك واگن در روز را دارد، افزود: اين ميزان ظرفيت در اين شركت قابل افزايش است. حسيني با اشاره به وعده دولت مبني بر واگذاري حدود ۱۶۰۰واگن جديد به متروي تهران ادامه داد: شركت واگنسازي مترو اين قابليت را دارد تا واگنهايي كه دولت متعهد شده تا به متروي تهران واگذار كند را آماده كند. وي با بيان اينكه بارها از دولت خواستهايم تا تأمين واگنهاي مورد نياز كلانشهرهاي كشور را به اين مجموعه واگذار كند، افزود: بهدنبال استفاده از ظرفيت تمام شركتهاي واگنسازي كشور هستيم و تمام نيازهاي خود را از طريق توليدكنندگان داخلي تأمين ميكنيم.