همشهری آنلاین: نواز شریف نخست وزیر پاکستان روز دوشنبه 26 نوامبر برای شرکت در انتخابات عمومی این کشور ثبت نام کرد.

نواز شریف که روز یکشنبه 25نوامبر پس از هفت سال تبعید به پاکستان باز گشته است یک روز پس از ورود به این کشور خود را به عنوان یکی از کاندیداهای انتخابات عمومی معرفی کرد.[نواز شریف به پاکستان بازگشت]

نواز شریف پس از ثبت نام طی سخنانی گفت:تنها در صورتی در انتخابات شرکت خواهم کرد که مشرف وضعیت اضطراری در پاکستان را لغو کند.نواز شریف تهدید کرده است در صورت عدم لغو وضعیت اضطراری  از سوی پرویز مشرف انتخابات عمومی پاکستان را تحریم خواهد کرد.

با این حال نواز شریف برای کسب دو کرسی مجلس پاکستان از شهر لاهور و جهت شرکت در انتخابات عمومی ماه ژانویه ثبت نام کرده است.

پیشتر نیز بی نظیر بوتو روز یکشنبه 25 نوامبر برای شرکت در انتخابات عمومی ماه ژانویه و کسب سه از کرسی‌ در مجلس پاکستان، ثبت نام کرده بود. بوتو نیز مانند نواز شریف تهدید کرده است در صورت عدم لغو وضعیت اضطراری در پاکستان انتخابات عمومی این کشور را تحریم خواهد کرد.

مشرف پنج شنبه از فرماندهی ارتش پاکستان کنار می‌رود

خبرگزاری سی ان ان از سویی دیگر گزارش داد: پرویز مشرف روز پنجشنبه 29 نوامبر از مقام فرماندهی ستاد مشترک ارتش پاکستان کنار خواهد رفت و در مقام یک غیر نظامی برای سومین بار مقام ریاست جمهوری را عهده دار خواهد شد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری پاکستان ضمن تایید این خبر گفت: مشرف روز‌های سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری از نیروی هوایی و دریایی ارتش پاکستان بازدید به عمل خواهد آورد. 

تاریخ کناره گیری پرویز مشرف از سمت فرماندهی ارتش پاکستان پس از آن اعلام می‌شود که پیروزی وی در انتخابات ماه اکتبر ریاست جمهوری پاکستان، از سوی دادگاه عالی این کشور مورد تایید قرار گرفت.