همشهری آنلاین: "جایزه زیست ایران" همراه با نمایشگاه زیست فناوری ایران توسط ستاد توسعه زیست فناوری و صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری زیست فناوری شهریور ماه در سطح ملی برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، سومین نمایشگاه ارزیابی دستاوردهای فعالان حوزه زیست فناوری و معرفی برترین‌های زیست‌ فناوری ایران ضمن نمایش پتانسیل‌های بالقوه کشور در زمینه علم و فناوری، گامی موثر در ایجاد تحرک و رونق اقتصادی در پی خواهد داشت و این نمایشگاه با شناسایی و تشویق فعالان علم و فناوری در زمینه تبدیل علم به فناوری و در نهایت اشتغال‌زایی و افزایش تولید داخلی موثر خواهد بود.

اهداف برگزاری مراسم جایزه زیست ایران تحقق دست‌یابی به ۳ درصد بازار جهانی در سال ۱۴۰۴، ایجاد روحیه رقابت سالم در بین فعالان حوزه زیست فناوری، هدایت فعالیت‌ها به سمت اولویت‌های کشور و شناسایی، معرفی و تشویق فعالان زیست فناوری است.

در این رقابت ملی، در هریک از حوزه‌های کشاورزی، پزشکی، صنعتی/تجهیزات/محیط زیست، برترین‌های شرکت‌ها (نوپا، تولیدی و صنعتی)، فناوری و مرکز رشد که بیشترین سهم را در اتصال حلقه‌های زنجیره ارزش زیست‌فناوری از مرحله تولید دانش تا ثروت (در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی) داشته‌اند معرفی شده و از آن‌ها طی مراسمی با حضور مقامات بلند پایه کشور در اختتامیه برگزاری نمایشگاه زیست ‌فناوری ایران با اهدای تندیس و جوایز قدردانی می‌شود.