همشهری آنلاین: مجلس اعلای اسلامی عراق، به دنبال جدایی عمار حکیم اعلام کرد که همام حمودی نایب رئیس پارلمان عراق را به ریاست مجلس اعلا برگزیده است.

به گزارش ایرنا، در خبری که رسانه های عراقی، به نقل از بیانیه دفتر مجلس اعلا، منتشر کرده اند، همچنین باقر الزبیدی از شخصیت های سیاسی و وزیر سابق حمل و نقل عراق و نیز شیخ جلال الدین صغیر از روحانیون عراقی عضو مجلس اعلا به عنوان مسئولان دفتر هماهنگی و اجرایی تعیین شده اند.

قرار است برای اعلام رسمی و تایید همه جانبه این تصمیم ، یک اجتماع سراسری با حضور اعضا و حامیان مجلس اعلا برگزار شود.

در بیانیه تاکید شده که این نشست ، اقدامی با هدف آماده شدن جهت ورود به مرحله جدید سیاسی است.

به دنبال اعلام جدایی عمار حکیم از مجلس اعلای اسلامی که از سال 2009 و بعد از درگذشت پدرش عبدالعزیز ، رهبری مجلس اعلا را در اختیار داشت، تحرکات در سطح این تشکیلات جهت انتخاب جایگزین عمار حکیم شروع شد.

همام حمودی، از رهبران مجلس اعلا ، هم اکنون نایب رئیس پارلمان عراق و از شخصیت های برجسته و موثر این کشور است که می بایست در مرحله جدید این تشکیلات پر طرفدار را هدایت و رهبری کند.

عمار حکیم همزمان با اعلام جدایی از مجلس اعلا در هفته گذشته، یک جریان سیاسی جدید به نام 'حکمت ملی' را وارد روند سیاسی عراق کرد که با توجه به نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی در مارس 2018 ، از آن به عنوان یک تحول سیاسی بزرگ در عراق یاد می شود.

حکیم در اظهاراتی بعد از جدایی از مجلس اعلا و اعلام موجودیت حکمت ملی، تاکید کرد که جریان جدید سیاسی حکمت در عراق، جریانی نوگرا در همه حوزه ها خواهد بود ، اما در عین حال بر سر اصول و ارزش ها کوتاه نخواهد آمد.