به گزارش خبرآنلاین، مهدی جمالی در حاشیه بازدید از نمایشگاه خودرو مشهد، با اشاره به اینکه قيمت نهایی برلیانس C30 حدود ٥٧.٥ ميليون تومان تعيين شده است، گفت:در پی تبليغات انجام شده تقاضاهای زيادی برای اين خودرو مطرح شده در اين راستا از واحد توليد تقاضا كردهام كه به گونهای عمل كنند كه پاسخگوی تقاضا باشند و شاهد تشكيل صف برای اين محصول مانند ساير محصولات نباشيم.
- آغاز پيشفروش كوييك از شهريورماه
مدیرعامل سایپا با بیان اینکه به زودی و حداکثر تا اوایل شهریورماه پیشفروش خودروی کوییک را آغاز خواهیم کرد، تصریح کرد: اين خودرو آبانماه وارد بازار میشود و مطالعات در زمینه قیمتگذاری در حال انجام است به طوری كه هم زمان با آغاز پیشفروش قیمت را به صورت قطعی اعلام میکنیم تا مشتریان بتوانند به راحتی خرید کنند.
- خروج پرايد از چرخه توليد قبل از موعد مقرر
وی در ادامه درباره مسائل مطرح شده در زمینه تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی درباره قیمت پراید، گفت: به رغم میل باطنی خودم به دليل اينكه پرايد متعلق به اقشار كم درآمد است و بخشی از درآمد خانوارهاي ايراني را تامين میكند، قصد داريم به صورت خودجوش و پيش از اينكه زمان اجرای استانداردهای اجباری ٨٣ گانه در تاريخ اول ديماه ٩٧ برسد، اين خودرو را از بازار خارج كنيم.
جمالی درباره نگرانی مردم نسبت به جايگزينی پرايد با يك محصول ديگر اظهار كرد: در گروه سايپا مطالعات خوبي انجام شده و محصولاتی طراحي شده تا بتواند پاسخگوی نياز اين اقشار باشد.
- همكاري با رنو فعلا ادامه دارد
مديرعامل گروه سايپا در ادامه در پاسخ به سوالی درباره وضعيت قرارداد رنو خاطرنشان كرد: قرارداد جديد رنو ارتباطی به سايپا ندارد، البته تا زمانی كه محصولات ال ٩٠ و بی ٩٠ توليد شود همكاری ما با رنو ادامه دارد.
وی با بيان اينكه اگر رنو از شركای خوب ما است و اگر بتواند شرايط ما را بپذيرد همكاری ما در آينده با اين خودروساز ادامه پيدا خواهد كرد، تاكيد كرد: صادرات ٣٠ درصدی، داخلی سازي ٧٠ درصدی از جمله شروط ما است.
جمالي در پاسخ به سوالی درباره افزايش سهم چينی ها در خودروهای سايپا، تصريح كرد: با پلتفرم جديدی (SP0)كه در گروه خودروسازی سايپا طراحی شده و قول دادم كه محصول آن تا پايان سال عرضه شود، خواهيم ديد كه ما خودروسازی هستيم كه اصل كارمان بر مبنای اقتصاد مقاومتی است.
مديرعامل سايپا با بيان اينكه خودروسازی هستيم كه میتوانيم محصول توليد و به بازار عرضه كنيم، اظهار كرد: اين خودرو كه اوايل اسفندماه معرفی میشود، كاملا ايرانی بوده و همه سلايق را تامين خواهد كرد.
به گفته او بر روی اين مگا پلتفرم ساليانه حداقل دو خودرو طراحی میشود كه از افتخارات صنعت خودرو خواهد بود.
جمالی ادامه داد:٤ مدل خودرو بر روی اين پلتفرم توليد میشود كه در حوزههای قيمتی متفاوت خواهد بود اما با توجه به كيفيت و همچنين به دليل اينكه غرور ملی خودروساز كشور را پاس میدارد، میتواند آينده خوبی را برای صنعت خودرو كشور رقم بزند.
- حمايت از توليد پلتفرم ملی ادامه میيابد
وی درباره سرنوشت پروژه هاس سايپا در دولت دوازدهم در صورت تغييرات در كابينه، خاطرنشان كرد: ما يك بنگاه مستقل خصوصی هستيم و فعاليتهايمان مورد حمايت دولت بوده به گونهای كه بسياری از دولتمردان از مركز تحقيقات ما بازديد كردند و اين حمايت ادامه خواهد داشت.
- نيسان تا حدودی شرايط سايپا را پذيرفته است
جمالي با اشاره به اينكه مذاكرات با نيسان ادامه دارد، تاكيد كرد: شرايط را اعلام كرديم و نيسان تا حدودی اين شرايط را پذيرفته و اميدواريم كه زودتر به نتيجه برسد.
مديرعامل گروه سايپا در پاسخ به سوالی درباره دليل بسته بودن نماد سايپا گفت: ما مجمع خوبي برگزار كرديم و طي كمتر از دو سال انقلابی در ترازنامه و صورتهای سود و زيان خود ايجاد كرديم، اكنون هم از نظر من نماد سايپا بايد باز میشد.