همشهری آنلاین: رئیس ستاد مدینه منوره گفت: دومین کاروان جانبازان سرافراز میهن اسلامی ۲۷ مرداد ماه مدینه منوره را ترک کرد و پس از محرم شدن در مسجد شجره عازم مکه خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، اکبر رضایی در گفت و گوی خبری در این باره افزود: کاروان 123 نفری جانبازان سرافراز میهن اسلامی شامل 68 جانباز و همراهان آنان پس از شش روز اقامت در مدینه و زیارت مضجع شریف پیامبر اکرم (ص) و قبور ائمه مظلوم بقیع (ع) به مکه مکرمه می روند.

رئیس ستاد مدینه منوره از ورود شش پرواز کاروان های ایرانی در روز جمعه (27 مردادماه) به فرودگاه مدینه خبر داد و اظهار کرد: با انتقال هزار و 732 زائر ایرانی به مدینه، امشب تعداد زائران در شهر پیامبر اکرم به هفت هزار و 456 نفر خواهد رسید.

وی همچنین به خروج 18 کاروان از مدینه در روز جمعه اشاره کرد و گفت: 2 هزار و 394 زائر بعد از محرم شدن در میقات شجره برای ادای مناسک به مکه عزیمت خواهند کرد.

گفتنی است تعداد زائرین ایرانی در دو شهر مدینه و مکه تا پایان امروز - جمعه- به بیش از 58 هزار نفرخواهد رسید.

به گزارش ایرنا، نخستین کاروان جانبازان با تعداد 123 نفر متشکل از 49 جانباز و 74 نفر از همسران، همراهان و عوامل، دوشنبه 16 مردادماه پس از بدرقه توسط جمعی از معاونان و مدیران بنیاد شهید از مقابل هتل هویزه تهران، عازم فرودگاه امام خمینی (ره) شدند و پس از سپری شدن شش روز و زیارت مسجد النبی و مقبره اهل بیت (ع)، عصر شنبه 21 مردادماه عازم مکه مکرمه شدند.