همشهری آنلاین: وزیر کشور گفت: ‌مدیریت شهری یک مساله کاملا ساختاری است که شهرداری‌ها در این زمینه با کمبود این نوع مدیریت مواجه هستند و می‌توان گفت شهرداری‌های ما مشکلات ساختاری دارند.

به گزارش ایرنا عبدالرضا رحمانی فضلی در آیین بهره برداری از فاز دوم خط یکم مترو شیراز افزود:‌ برخی آسیب‌های ما ساختاری است و ما لایحه جامع شهری را به مجلس فرستاده‌ایم.

وی ادامه داد:‌ در شهرداری‌ها با خلاء عظیم منابع پایدار درآمدی مواجه هستیم، عمده تامین منابع ما در شهرداری‌ها از ساخت و سازها است و چون کمبود منابع دارند به سمت تراکم فروشی و نادیده گرفتن برخی قوانین رفته‌اند که باعث شده چهره امروز شهرها آرامش بخش نباشد.

وزیر کشور گفت:‌ آلودگی هم یک مساله ساختاری است، هرچه برای کنترل آن حرکت می‌شود از آن طرف منشاء و منبع آن که در اختیار دستگاه‌های دیگر است کنترل نمی‌شود و شهرداری‌ها نمی‌توانند کاری کنند.

رحمانی فضلی بیان کرد:‌ یکی از مسائل و مشکلات دیگر حاشیه نشینی است، هرچه ما در این زمینه کار کنیم اما چون منبع ایجاد آن مهاجرت است باید منشا و مبدا آن را درست کنیم و این با درست کردن نظام برنامه ریزی، بودجه‌ریزی و نظام مالیاتی میسر می‌شود.

وزیر کشور اظهارداشت:‌ یک نگاه ما به حال و مجموعه شرایطی است که الان باید درست کنیم و یک نگاه هم باید به آینده داشته باشیم.

وزیر کشور در بخش ديگري از سخنانش گفت:‌ ما به دنبال توسعه کشور و توسعه پایدار همه جانبه هستیم، برنامه وزارت کشور هم در دور قبل که توصیه رئیس جهوری بود و هم این دوره مبتنی بر توسعه همه جانبه است هم در اقتصاد مبنای کار ما توسعه پایدار است و هم در مشارکت و هم در توسعه پایدار شهری مبنای کارمان باید باشد.

وزیر کشور در مورد مترو شیراز گفت:‌ این پروژه‌ای که انجام می شود حق مردم است، خیلی کوتاهی شده اما مقصر ما نیسیتم کسانی هستند که سال‌ها درآمدهای نفتی و توسعه کشور را به عقب انداختند.

فاز دوم خط یک قطار شهری به طول 10.5 کیلومتر از فرودگاه شیراز تا چهارراه زند امتداد دارد.