همشهری آنلاین: پلیس در اعلام مهم ترین حوادث ۲۴ساعت گذشته از شناسایی و متلاشی شدن یک باند هشت نفره هک حساب بانکی افراد خبر داد که بیش از هزار و ۲۰۰ حساب بانکی را در سطح کشور خالی کرده بودند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردارعلی آزادی فرمانده انتظامی استان زنجان در تشریح این خبر افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی اش از طریق فضای مجازی و درگاه تقلبی بانکی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا زنجان قرار گرفت .

وی ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد این برداشت‌های غیرقانونی، توسط اعضای یک باند، در حجم گسترده در سطح کشور صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان زنجان افزود: با توجه به حساسیت موضوع و وجود شاکیان متعدد، پرونده به صورت ویژه مورد رسیدگی قرارگرفت و نسبت به شناسایی اعضاء این باند اقدام شد.

این مقام ارشد انتظامی استان زنجان در باره شیوه و شگرد این باند، تصریح کرد: اعضای این باند در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغ و فروش نرم افزارها، اقلام و موارد ممنوعه با قیمت بسیار پایین کرده و افراد را به یک درگاه جعلی بانکی هدایت می‌کردند.

وی افزود: اعضای این باند پس از دریافت اطلاعات حساب بانکی اقدام به سرقت اطلاعات کاربران کرده و نسبت به خالی کردن وجوه حساب آنها اقدام می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان با اعلام اینکه متهمان چند میلیارد ریال را به این شیوه برداشت کرده‌اند تاکید کرد : در ادامه تحقیقات مشخص شد اعضاء هشت نفره این باند به اطلاعات حساب بانکی بیش از هزار و 200 نفر از افراد در سراسر کشور دسترسی یافته و از حساب این افراد مبالغی از 50 هزار تا 500 میلیون ریال را به صورت غیر قانونی برداشت کرده‌اند .

سردار آزادی خاطر نشان کرد : متهمان با اقدامات فنی و پلیسی شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضا دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به پلیس فتا زنجان منتقل شدند .

وی با اعلام اینکه متهمان دستگیر شده دارای در سنين 17 تا 23 سال می‌باشند گفت : از متهمان 50 قطعه تجهیزات الکترونیکی، لپ تاپ، گوشی‌های هوشمند، حافظه‌های جانبی کشف شده است .

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه متهمان به جرم خود معترف شدند به کاربران و شهروندان توصیه کرد كه قبل از انجام هر گونه تراکنش بانکی و اینترنتی از معتبر بودن درگاه اینترنتی اطمینان حاصل کرده و اطلاعات حساب بانکی خود را از طریق صفحه کلید مجازی وارد کنند.