همشهری آنلاین: ووشوکاران ایران در مجموع سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز در یونیورسیاد ۲۰۱۷ کسب کردند.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون ووشو، روز سه‌شنبه (7 شهريور) مبارزات پاياني اوزان مختلف پيكارهاي ووشوي يونيورسياد 2017 به ميزباني چين تايپه برگزار شد و «عرفان آهنگريان»، «جعفر شيرزاد» و «حميدرضا لادور» سه طلاي ارزشمند در سانداي مردان کسب کردند و «آرزو سليمي» در سانداي بانوان نقره‌اي شد.

بر اين اساس، «عرفان آهنگريان» در مبارزه نهايي وزن منهاي 60 کيلوگرم سانداي مردان، با «ژائو فو ژيانگ» از چين روبرو شد و با ارائه فنوني مختلف و مبارزه‌اي حساب شده به برتري رسيد و مدال طلا را بر گردن آويخت. وي براي رسيدن به ديدار نهايي حريفاني از اندونزي، قزاقستان و روسيه را با اقتدار شکست داده بود.

«جعفر شيرزاد» در وزن منهاي 70 کيلوگرم با «روسلان لبيروف» از قزاقستان رقابت کرد و با پيروزي در دو راند متوالي، مدال طلا را از آن خود کرد. وي براي رسيدن به فينال، سانداکاران روسيه و ارمنستان را مغلوب کرده بود.

«حميد رضا لادور» در مبارزه پاياني وزن منهاي 80 کيلوگرم با «لي شنگ نان» از چين رقابت کرد و در دو راند متوالي با ارائه مبارزه‌اي تحسين‌برانگيز به برتري دست يافت و سومين طلاي تيم ووشوي ايران را کسب کرد. وي نيز براي حضور در فينال موفق به شکست دادن سانداکار ترکيه‌اي شده بود.

در فينال وزن منهاي 52 کيلوگرم سانداي بانوان، «آرزو سليمي» به مصاف «کيم هي بين» از کره جنوبي رفت و در پايان مبارزه‌اي حساس که سه راند به طول انجاميد، شکست خورد و نقره‌اي شد. سليمي براي رسيدن به فينال، «پالينا کاژينا»از بلاروس و «ژانت مالائو» از اندونزي را شکست داده بود.

صبح روز سه‌شنبه نيز «فاطمه حيدري» و «امير محمدرضايي» در تالو موفق به کسب مدال برنز شده بودند.

بدين ترتيب تيم ووشوي دانشجويان ايران سه مدال طلا، يک نقره و دو برنز را در يونيورسياد 2017 چين تايپه از آن خود کرد.