همشهری آنلاین: مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، برنامه های این موزه به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار جواد خضرایی، روز سه شنبه در نشستی خبری گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در هفته دفاع مقدس، 1 برنامه پیش بینی شده که از روز 27 شهریور لغایت 7 مهر در محل باغ موزه دفاع مقدس به اجرا درمی آید.

وی افزود: در نخستین روز از بزرگداشت هفته دفاع مقدس ضمن برنامه های آموزشی برای ائمه جماعت مساجد و علما درخصوص دفاع مقدس و جنگ از بسته های عکس با موضوع هفته بسیج رونمایی شده و 100هزار بسته از این عکس ها در کشور توزیع خواهد شد. این عکس ها توسط خبرگزاری ایرنا جمع آوری شده است .

وی تجلیل ازپیشکسوتان حوزه جنگ و دفاع مقدس، غبارروبی از چند شهید، تجلیل از بازنشستگان، برگزاری کارگاه آموزش هنری و ورک شاپ در حوزه جنگ، تجلیل از نخبگان جوان صنایع دفاعی و نیروهای مسلح ، تقدیر از ایثارگران انقلاب اسلامی، برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای شرکت های داروسازی، تجلیل از رزمندگان را از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس برشمرد.

وی در ادامه اظهار کرد: تجلیل از ایثارگران و خانواده شهدا، تقدیرازهمسران جانبازان تحت عنوان اسوه های مقاومت، تجلیل ازآزادگان دفاع مقدس، تجلیل ازخانواده شهدای مدافع حرم و آثاری که به موزه اهدا شده وتجلیل از فرمانده های ستاد نیروهای مسلح و اجرای 20 عنوان از کتابهای صوتی با موضوع دفاع مقدس از دیگر این برنامه هاست.

خضرایی با بیان اینکه 140 کتاب صوتی در حوزه دفاع مقدس و جنگ آماده عرضه به بازار است، گفت: این کتابهای برای کمک به قشر کم بینا و نابینا آماده شده است.

سردار خضرایی با انتقاد از برخی ناشران کشور گفت: متاسفانه 90 درصد نشریات کشور حاضر به کمک در زمینه نشر کتابهای صوتی به باغ موزه دفاع مقدس نیستند و برای همکاری مطالبات ریالی دارند در حالی که این نشرها هیچ انتفاعی برای باغ موزه دفاع مقدس در برندارد و هدف فقط این است که این کتابهای صوتی برای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و یادمان جنگ در اختیار مردم و بویژه نابینایان قرار بگیرد.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه برخی دستگاهها برای اجرای ویدئو نگاشت بر دیوارهای ساختمان های بلند شهر را به ما نمی دهند، اظهار کرد: در حالی از اجرای این اقدام ممانعت می کنند که ما پرژکتورهای قوی در اختیار داریم و امکان اجرای این اقدام وجود دارد. علاوه براین این اقدام در بسیاری از شهرهای بزرگ کشورها اجرا می شود.

خضرایی گفت: با امکان بهره بری از ویدئو نگاشت قادر خواهیم بود تا برخی تصاویر جنگ و دفاع مقدس را بر روی دیوارهای بلند برخی ساختمان های شهر که قابلیت اجرا دارند به نمایش درآوریم تا مردم و رهگذران بتوانند از این تصاویر استفاده کنند.

خضرایی درباره واگذاری زمینی در جنوب حرم امام (ره) جهت استفاده موزه دفاع مقدس نیز گفت: آماده سازی های لازم در این زمین انجام شده اما هنوز به ما تحویل داده نشده است .

وی گفت: قرار است این زمین برای کارهای میدانی، تاکتیکی و آمادگی رزمی مورد استفاده قرار بگیرد.