تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱

محمد علی نجفی ۴ معاون جدید خود برای آغاز مسئولیت در شهرداری پایتخت را معرفی کرد.

اين در حالي است كه شهردار‌تهران در روزهاي آتي بايد 5معاون ديگر را براي شهرداري تهران معرفي كند. محمدعلي نجفي كه در صحن علني شوراي شهر تهران خبر از معرفي 4معاون خود تا ظهر داده بود، طي حكم‌هايي معاونان شهرسازي و معماري، مالي و اقتصاد شهري، برنامه‌ريزي و توسعه شهري و حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران را مشخص كرد.

بدين‌ترتيب محمدمهدي حجت به‌عنوان معاون شهرسازي و معماري، سميع‌الله حسيني‌مكارم به‌عنوان معاون مالي و اقتصاد شهري، حجت‌الله ميرزايي به‌عنوان معاون برنامه‌ريزي و توسعه شهري و امور شورا و محسن پورسيدآقايي به‌عنوان معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران منصوب شدند.

  • 3محور اصلي برنامه‌هاي معاون شهرسازي و معماري

محمدمهدي حجت كه از بنيانگذاران سازمان ميراث‌فرهنگي است، به‌عنوان معاون معماري و شهرسازي شهردار تهران منصوب شده است. وي روز گذشته در گفت‌وگو با همشهري اعلام كرد كه برنامه‌هاي خود را حول 3محور تنظيم كرده است.

از نگاه اين استاد معماري و شهرسازي ايجاد اميد در شهر، جلب مشاركت مردم و فراهم آوردن آرامش و آسايش شهروندان 3 هدف عمده‌اي هستند كه پيگيري مي‌شوند. وي با بيان اينكه برنامه اصلي خود را مطابق با آنچه شهردار پايتخت به شوراي شهر ارائه داده است، تنظيم خواهد كرد، گفت: «هدف ارتقاي كيفيت زندگي در شهر تهران است و وسيله تحقق اين هدف، همه حوزه‌هاي فعاليت در شهرداري است؛ يعني براي اينكه اتفاقات خوبي در حوزه شهرسازي و معماري بيفتد، ساير حوزه‌ها مثل فرهنگي- اجتماعي، فني- عمراني، برنامه‌ريزي و توسعه شهري و... است.»

معاون جديد معماري و شهرسازي شهرداري تهران در پاسخ به اين سؤال كه طبق برنامه‌هاي شهردار چه اولويت‌هايي درخصوص نظارت بر طرح جامع و تفصيلي داريد، گفت: «ما هم بايد مانند آنچه در شهرهاي توسعه‌يافته رخ داده براي شهرسازي مورد به مورد حركت كنيم؛ يعني يك طرح تفصيلي زيرمجموعه طرح تفصيلي با عنوان «طراحي شهر» تعريف كنيم كه در آن نقطه به نقطه با جزئيات مشخص شده باشد كه چه موردي قرار است اتفاق بيفتد.»

وي اضافه كرد كه براي اين منظور همكاري نزديكي براي بازبيني و تدوين طرح طراحي شهر با شوراي‌عالي شهرسازي و معماري خواهد داشت. آنچه كه از سوي محمد‌مهدي‌حجت‌ اعلام شده پس از اجرا موجب رفع نگراني‌ها از بابت آسيب‌هايي خواهد شد كه به معماري ايراني و روند شهرسازي پايتخت وارد شده است.

  • معاونان جديد شهردار تهران را بهتر بشناسيد

4 معاون جديد شهرداري پايتخت داراي سوابق متعدد و برجسته‌اي هستند كه در جدول روبه‌رو آنها را مي‌خوانيد.
گفتني است شهرداري تهران 9معاونت دارد. به عبارت ديگر در روزهاي آتي معاونان فني و عمراني، خدمات ‌شهري و محيط‌زيست، امور اجتماعي و فرهنگي، توسعه منابع انساني و معاونت هماهنگي و امور مناطق شهرداري تهران نيز از سوي محمد علي نجفي انتخاب خواهند شد.