تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱

نرخ برابری یورو و دلار آمریکا در ماه‌های اخیر دستخوش تغییرات قابل توجهی شده و به تضعیف دلار در برابر ارز مطرح قاره سبز انجامیده است.

اين تغييرات در بازار داخلي ايران نيز خود را به خوبي نشان مي‌دهد. در بازار ديروز هر دلار آمريكا با 3تومان افزايش به 3هزار و 882 تومان رسيد در حالي كه هر يورو توانست با 27 تومان افزايش در رقم 4هزار و 816 تومان معامله شود. بنا بر ‌ آخرين معاملات ارز در بازار آزاد تهران، ارزش هر يورو با 1.24 دلار برابر شده كه از نرخ برابري اين دو ارز در بازارهاي جهاني نيز بالاتر است.

براساس آخرين تغييرات نرخ برابري ارزها در بازار‌هاي جهاني‌، هر يورو به حدود 1.19 دلار آمريكا رسيده است. البته بررسي تحولات نرخ برابري اين دو ارز مطرح نشان مي‌دهد، هر يورو كه در چند ماه پيش ارزش آن به زير 1.05 دلار هم رسيده بود، سابقه برابري با 1.45 را نيز داشته است كه با نزولي شدن روند ارزش آن، نسبت به دلار تضعيف شده و حتي تا نقطه سر به سر شدن با آن نيز پيش رفته بود. حال به نظر مي‌رسد يورو در حال بازيابي ارزش از دست رفته خود در مقابل دلار است؛ كاري كه به نظر مي‌رسد بخشي از آن با سياست‌هاي تنش‌آفرين ترامپ محقق مي‌شود.