همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون فوتبال با رد شایعه تبانی در بازی تیم ملی با سوریه گفت: آنها که کارلوس کی روش را می‌شناسند به خوبی می‌دانند که در مرام ، منش و سابقه حرفه‌ای این مربی هیچ وقت چنین چیزی مطرح نبوده و نیست زیرا او یک مربی بزرگ و معتبر بین‌المللی است.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در مقابل سوریه به تساوی 2 بر 2 رسید و با 22 امتیاز به عنوان تیم نخست از گروه اول مسابقات آسیا به جام جهانی روسیه صعود کرد.
در پی این نتیجه حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی که نتیجه این دیدار را در شان تیم ملی ندانست از وزیر ورزش و جوانان در مورد احتمال تبانی در بازی ایران سوریه توضیح خواست.

مهدی تاج در خصوص گفت: سوریه هیچگاه از قدرت‌های فوتبال آسیا نبوده اما همیشه حریفی سرسخت برای فوتبال ایران بوده است.
وی افزود: ما سابقه تساوی با سوریه را در بازی‌های مقدماتی جام جهانی از 1994 تا به امروز داشته‌ایم و بیان تبانی چیزی جز خدشه دار کردن اعتبار ورزش و حیثیت فوتبال ملی نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: آنها که کارلوس کی روش را می‌شناسند به خوبی می‌دانند که در مرام ، منش و سابقه حرفه‌ای این مربی هیچ وقت چنین چیزی مطرح نبوده و نیست زیرا او یک مربی بزرگ و معتبر بین‌المللی است.

تاج درباره دیدار ایران و سوریه که با نتیجه 2بر2 پایان یافت ،گفت: تا آخرین لحظه تیم برتر و برنده میدان بودیم و حضور بازیکنان جوان و آینده دار و همین طور کمتر از حد انتظار ظاهر شدن برخی بازیکنان و از همه مهمتر خستگی مسافت طولانی بازگشت از کره جنوبی ، دست بهم داد تا تیم ملی نتیجه پیروزی را حفظ نکند.

وی در پایان افزود: نتیجه تساوی در این دیدار از شایستگی کادر فنی و بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران کم نمی‌کند و ما بدون باخت به روسیه رفتیم . تیم ملی با حمایت وزیر ورزش و جوانان با قدرت تلاش خود را برای رسیدن به دور دوم مرحله نهایی جام جهانی ادامه خواهد داد.