طهمز احمدپور كه در نشست تخصصي «شناسايي حفرههاي زيرسطحي شبكه معابر اصلي شهر تهران» سخن ميگفت، با اشاره به پيمايش بيش از 200كيلومتر از معابر بزرگراهي و غيربزرگراهي روي خطوط مترو با استفاده از فناوري رادار نفوذي زمين (دستگاه GPR متحرك) از تلاش در جهت بوميسازي اين فناوري و مستندسازي تجربيات و درسآموختههاي حاصل از اجراي مرحله نخست اين پروژه خبر داد و گفت: پيمايش وضعيت زيرسطحي معابر اصلي پايتخت با خريد دستگاه GPR توسط مشاوران داخلي ادامه خواهد يافت چراكه هنوز بالغ بر 2000كيلومتر از معابر پايتخت نيازمند انجام پايشهاي زيرسطحي است.
وي با بيان آنكه معابر شهري از ارزشمندترين داراييهاي شهر است كه بهدليل ضعف قوانين مربوط به حقوق مالكانه و بهرهبردارانه بهعنوان پديدههايي هزينه زا درنظر گرفته ميشوند، يادآور شد: شناخت دقيق وضع موجود و اجراي اقدامات پيشگيرانه، زمينهساز كاهش هزينههاي نگهداري از معابر است.
مديرعامل سازمان مشاور فني و مهندسي شهر تهران، با اشاره به استقرار سامانه مديريت مكانيزه معابر شهر تهران (TRMS) طي سالهاي گذشته، برداشت وضعيت زيرسطحي معابر را اقدامي بهمراتب ضروريتر و البته دشوارتر نسبت به برداشت وضعيت روسطحي معابر دانست و افزود:
از سال1391 كه موضوع استفاده از سيستمهاي دستي GPR در دستور كار سازمان مشاور فني و مهندسي شهر تهران قرار گرفت، خدمات متعددي در رابطه با شناسايي و تدقيق محل فرونشستها و كشف علت ريزشها به نهادهاي مختلف مديريت شهري ارائه شدهاست. احمدپور با ضروري خواندن بارگذاري اطلاعات مربوط به وضعيت زيرسطحي معابر شهر تهران در سامانههاي اطلاعات مكاني، ابراز اميدواري كرد كه تهيه سامانه جامع معابر شهري در آينده ضمن پشتيباني از پيمايشهاي زيرسطحي، زمينهساز تحولي اساسي در امور مربوط به تعمير و نگهداري معابر شهري شود.