براساس گزارش نيواطلس، اين سلولهاي خورشيدي ميتوانند حداكثر توليد انرژي در خودرو را به 1.1 كيلووات برسانند. اين خودرو براساس سه شعار كاربردي بودن، سرعت و مقاومت طراحي و ساخته شدهاست و اين جنبههاي سانسوئيفت به زودي در رقابت سه هزار كيلومتري داروين تا ادلايد مورد آزمايش قرار خواهند گرفت.
اين خودروي نسل ششمي كه نسخههاي پيشين آن توانسته بودند در سالهاي 2011 و 2014 ركورد جهاني را به نام خود ثبت كنند، توسط دانشجویان کارشناسی تيم خودروي مسابقه سانسوئيفت دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا طراحي و ساخته شدهاست، گروهي كه در سال 1995 بنيان گذاشته شد. قرار است اين خودرو در رقابت جهاني خورشيدي بريجستون با 40 خودروي ديگر از 21 كشور جهان به رقابت بپردازد.
به گفته سيمبا كوشتلر مدير تيم دانشجويان،اين خودرو شبيه به خودروهاي سدان است اما ميزان انرژي مصرفي آن برابر برقي است كه يك توستر بزرگ نياز دارد. اين خودرو از سيستم تهويه و سرگرمي، موقعيتياب، حسگر پاركينگ و اتصال وايفاي برخوردار است.
قرار است خودروي سانسوئيفت پيش از حضور در اين رقابت سه هزار كيلومتري سفر جادهاي 4300 كيلومتري را آغاز كند. گفته ميشود حداكثر سرعت اين خودرو 130 كيلومتر بر ساعت است، اما اگر قرار باشد براي حركت تنها از انرژي خورشيدي استفاده كند بايد سرعت را در حد 60 كيلومتر بر ساعت نگه دارد.
اين خودرو از دو باتري 1.5 كيلوواتي برخوردار است كه ميزان بهرهوري آنها 98 درصد اعلام شدهاست. بدنه فيبر كربني خودرو به كاهش وزن اين سدان در حد 380 كيلوگرم كمك كرده و طراحي ايروديناميكي بدنه به كاهش مقاومت هوا در حين حركت منجر شدهاست.