به گزارش مهر، برنامه «۳۰۰ ثانیه» که پیش از این به تهیه کنندگی محمدمهیار کلهر روی آنتن شبکه آی فیلم میرفت با مجید محمودی تهیه کننده جدید به تولید میرسد. این برنامه که در هر مسابقه ۴ تا ۶ نفر در بخش تلویزیونی آن شرکت میکنند برای ثبت نام اولیه در آن روزانه بیش از هزار نفر تماس میگیرند.
نحوه اطلاع رسانی درباره مسابقه به گونهای است که بسیاری از این شرکت کنندگان که تنها توانستهاند در مرحله اول مسابقه تلفنی شرکت کنند هنوز بلاتکلیف هستند و حتی اطلاعی ندارند که امتیاز آنها برای حضور در مسابقه اصلی کافی بوده است یا خیر؟
وقتی با شماره تلفن این مسابقه تماس میگیرید اگر بخواهید با این مسابقه آشنا شوید در حدود چند دقیقه اطلاعات را دریافت میکنید که در آن از خودروها، جوایز ۲۰ میلیون ریالی کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، سکه های بهار آزادی و... سخن گفته میشود و همچنین گوینده توضیح میدهد که حتی اگر شرکت کننده به همه سوالات هم پاسخ درست ندهد ممکن است بتواند جوایزی همچون نرم افزار دریافت کند.
در معرفی این مسابقه تاکید میشود که «امتیازات در هر روز هر چقدر بیشتر باشد شانس برنده شدن در آن روز بیشتر میشود» و شاید برهمین اساس است که بسیاری از شرکت کنندگان که در همان ثبت نام اولیه باید پنج هزار تومان پرداخت کنند سعی میکنند با حضور دوباره در مسابقه امتیاز بیشتری به دست آورند. حتی افرادی بودهاند که مبالغی در حدود ۸۰ هزار تومان در مسابقه تلفنی هزینه کردهاند تا به بخش مسابقه تلویزیونی راه یابند اما موفق نشدهاند.
محمدمهیار کلهر که در حدود ۲ ماه و نیم پخش این مسابقه در ایام تابستان تهیهکنندگی آن را بر عهده داشت درباره مسابقه تلفنی و نبود پاسخگویی به خیل شرکت کنندگانی که اطلاعی ندارند تکلیف مبالغی که هزینه کرده اند چیست، توضیح داد: طراحی مسابقه تلفنی با اسپانسر برنامه بوده است و من با اسپانسر ارتباطی نداشتم بلکه قرارداد من با خود شبکه آی فیلم بوده است.
وی درباره اینکه چرا مسابقه تلفنی هیچ حد و مرزی برای پرداخت مبالغ از سوی شرکت کنندهها نداشته است، عنوان کرد: همانطور که گفتم طراحی این مسابقه تلفنی با اسپانسر بوده است و من فقط طراحی بخش تلویزیونی مسابقه را بر عهده داشتم که روزانه ۲ بار روی آنتن میرفت و ۴ تا ۶ نفر در آن شرکت میکردند. حتی اسامی کسانی را هم که به بخش مسابقه تلویزیونی راه مییافتند اسپانسر به ما میداد و چگونگی حضور این افراد به تعامل بین شبکه با اسپانسر مربوط میشد.
این تهیهکننده تلویزیون در پایان گفت: مسلما بسیاری تمایل دارند که در مسابقه تلویزیونی شرکت و برای این منظور ثبت نام میکنند اما من اطلاعی ندارم که دقیقا چه میزان از افراد ثبت نام میکردند و فقط روزانه چند اسم که به گفته اسپانسر بیشترین امتیازها را کسب کرده بودند به ما ارایه میشد.
برای پیگیری مشکلات شرکت کنندگان مسابقه تلفنی با یکی از عوامل فنی مسابقه صحبت کردیم و وی توضیحاتی در این باره مطرح کرد.
یکی از عوامل برنامه که در بحث زیرساخت تلفنی این مسابقه فعالیت دارد درباره تماس ها و شرکت کنندههای مسابقه عنوان کرد: روزانه بیش از ۱۰۰۰ نفر در مسابقه شرکت میکنند و فقط پنج هزار تومان برای هر بار شرکت در مسابقه دریافت میشود. البته به گونه ای برنامه ریزی شده است که هر نفر در ماه فقط ۲ بار می تواند با یک تلفن در مسابقه شرکت کند که این هزینه روی قبض مشترکان میآید و اگر بعضی بیشتر شرکت کرده و دوباره هزینه میکنند از کارت تلفن استفاده کرده اند. طراحی مسابقه به این شکل است که کسی بیش از ۲ بار در یک ماه نتواند در مسابقه شرکت کند.
وی در پاسخ به اینکه بعضی شکایت داشتهاند که تا ۸۰ هزارتومان برای مسابقه هزینه کردهاند، توضیح داد: این غیرممکن نیست چراکه عده ای به اصطلاح «مسابقه شرکت کن» هستند که شمارههایشان در اکثر مسابقات نیز وجود دارد. با این حال این افراد هم هر بار پنج هزار تومان پرداخت کردهاند و این مساله با رضایت خودشان بوده است.
این شخص که نخواست نامی از او آورده شود درباره کسانی که در مسابقه شرکت کرده اند و علی رغم هزینهها جایزه ای دریافت نکردهاند، گفت: اگر کسی در هفت مرحله مسابقه به همه ۲۸ سوال پاسخ گوید قطعا بدون قرعه جایزه ای به او تعلق میگیرد که اگر این جایزه، مبلغ ۲۰ میلیون ریال کمک هزینه سفر به مشهد نباشد شامل جوایزی مثل سکه بهار آزادی و... خواهد بود.
وی درد پایان عنوان کرد: البته چون خط های تلفنی مسابقه زیر نظر مخابرات است ممکن است قطع شود و مشکلاتی این چنینی وجود دارد. در نهایت سیستم اپراتور از تعداد شرکت کنندهها به صورت خودکار کسانی را که امتیازهای بالا کسب کردهاند، قرعه کشی کرده، ۱۰ نفر را انتخاب میکند و لیست را برای اپراتور میفرستد.