همشهری آنلاین: سرمربی جدید استقلال درباره حضور در این تیم به صحبت پرداخت و این تیم را مانند شالکه و بورسیادورتموند دانست.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌پایگاه اینترنتی abendblatt، درباره حضور شفر آلمانی نوشت: مربی آلمانی که قبلا در بوندسلیگا فعالیت می‌کرد بعد از یک سال استراحت تیم جدید خود را پیدا کرد و هدایت بایرن مونیخ فوتبال ایران یعنی استقلال را بر عهده گرفت و قرار است که سالیانه ۲۴۰ هزار یورو به دست بیاورد.

سرمربی سابق کارلسروهه در بوندسلیگا و سرمربی سابق تیم‌های جامائیکا و کامرون در حال‌ حاضر هدایت استقلال تهران را در لیگ برتر فوتبال ایران به دست گرفته است.

او درباره حضور در استقلال، گفت‌: قراردادم با استقلال دو ساله است ولی در پایان فصل قرارداد را بررسی خواهیم کرد و درباره ادامه‌ همکاری تصمیمم می‌گیریم.

وینفرد شفر در ایران با یک چالش بزرگ روبه‌رو است. او باید تیم استقلال را به اوج بازگرداند و بتواند این تیم را از نظر روحی - روانی به شرایط ایده‌آل برساند. استقلال شروع ضعیفی در لیگ برتر فوتبال ایران داشت و فعلا در بین ۱۶ تیم در رده یازدهم جدول رده‌بندی قرار دارد و تنها توانسته دو برد به دست بیاورد.

سرمربی آلمانی تیم فوتبال استقلال، گفت‌: اولین اقدام من بعد از حضور در استقلال این خواهد بود که مدیریت شرایط کلی تیم را بر عهده بگیرم و بتوانم تیم را به شرایط خوبی برسانم. این‌جا هواداران فوتبال و مردم روابط بسیار دوستانه‌ای دارند و من خوشحال هستم که به این جا آمده‌ام. استقلال مانند شالکه ۰۴ و بورسیادورتموند در بوندسلیگا است و هواداران زیادی دارد. یک چیزی مانند دیوانگی در این‌جا موج می‌زند. ایران کشور زیبایی است و شور و شوق زیادی برای فوتبال در ایران وجود دارد.

سرمربی ۶۷ ساله جدید تیم فوتبال استقلال باید در اولین حضور روی نیمکت این تیم برابر فولاد به میدان برود و البته یک داربی بسیار بزرگ و مهیج بین دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس در انتظار این مربی است.

قبلا رولند کخ که دستیار کریستوف دام در اشتوتگارت بود، در سال ۲۰۰۲ هدایت تیم فوتبال استقلال را بر عهده گرفت و حالا بعد از سال‌ها یک مربی آلمانی دیگر روی نیمکت استقلال حضور دارد.

سرمربی جدید استقلال در پایان صحبت‌های خود گفت‌: من برای این که پیشنهاد استقلال را قبول کنم خیلی فکر کردم. پیشنهادهایی داشتم ولی در نهایت بعد از بررسی‌هایی که صورت گرفت تصمیم گرفتم که پیشنهاد استقلال را قبول کنم.