همشهری آنلاین: بازیگری که همچنان با ایفای نقش بهبود در مجموعه «پایتخت» شناخته می‌شود، در نخستین تجربه کارگردانی فیلمی کمدی با حال و هوای پیش از انقلاب می‌سازد.

به گزارش همشهري آنلاين، مهران احمدي كه پيش از اين بارها از علاقه خود براي ورود به دنياي فيلمسازي خبر داده بود، از هفته آينده «مصادره» را در ارمنستان كليد مي‌زند و به اين ترتيب رويايش را عملي مي‌كند. ماجراهاي اين كمدي سياسي در دهه 50 و بخشي از آن در آمريكا مي‌گذرد. رضا عطاران، هومن سيدي، مزدك ميرعابديني، بابك حميديان، ميرطاهر مظلومي، هادي كاظمي، سيامك صفري و خود احمدي بازيگران اصلي «مصادره» هستند.

عطاران كه در «مصادره» نقش يك ساواكي را با شكل و شمايلي تازه ايفا مي‌كند و ويژگي اصلي اين پروژه سينمايي چهره‌هاي جالب توجه و بامزه بازيگران است. به اين ترتيب، پيش‌بيني مي‌شود نخستين تجربه كارگرداني احمدي در سينما پس از رونمايي احتمالي در يكي از بخش‌هاي اصلي سي و ششمين جشنواره فيلم فجر، از گزينه‌هاي جدي براي اكران نوروزي و از پرفروش‌هاي گيشه سال آينده باشد.

بازيگر 44 ساله زاده تهران و بزرگ‌شده نيشابور كه كار خود را از تئاتر آغاز كرده، كارنامه‌اي پربار در سينما و تلويزيون دارد. فصل‌هاي دوم و سوم «پايتخت» و سريال‌هاي پربيننده «يادآوري» و «آواي باران» و فيلم‌هاي سينمايي «اسب حيوان نجيبي است»، «شيار 143»، «نفس»، «آلزايمر» و... مهم‌ترين كارهاي احمدي در مقام بازيگر است. ضمن اينكه او امسال براي گرفتن مجوز كارگرداني يك فيلم كوتاه هم ساخت. او پس از محسن تنابنده دومين ستاره «پايتخت» است كه كارگردان مي‌شود. تنابنده پيش‌تر با «گينس» وارد دنياي فيلمسازي شده بود.