همشهری آنلاین: معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۲۶ درصد دانشجویان کشور هیچ فعالیت ورزشی در طول سال ۹۵ نداشته‌اند و باید در ترویج فعالیت‌های ورزشی میان این قشر جوان کشور تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

به گزارش ايرنا، مجتبي صديقي در همایش روز جهانی ورزش دانشگاهی در تهران، گفت: بر اساس ارزیابی‌ها، در سال 94 شمار دانشجویانی که در طول هفته هیچ فعالیت ورزشی نداشته‌اند، 27 درصد بوده و این آمار در سال 95 با یک درصد کاهش روبرو بوده است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تلاش این وزارتخانه موفقیت در حوزه ورزش است و بر همین اساس تسهیلات رفاهی برای ورزشکاران دانشجو در نظر گرفته می‌شود.

صدیقی افزود: رقابت‌های دانشجویان جهان اخیرا در کشور چین تایپه برگزار شد و کاروان اعزامی ایران توانست جایگاه دهم را کسب کند که البته در این دوره رقبا سخت‌تر و قوی‌تر نسبت به گذشته بود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سرانه فضای ورزشی دانشجویان تا پایان سال به 1.5 متر مربع می‌رسد. این فضا اکنون یک متر و ١٨سانتی متر است و حوزه تربیت بدنی وزارت علوم نیز برنامه‌های خوبی برای توسعه ورزش دانشجویان در دستور کار دارد.