تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹

پرونده معروف به «واگذاری املاک نجومی در دوره پیشین شهرداری تهران» نیاز به زمان بیشتری برای پیدا شدن زوایای پنهان ماجرا دارد؛ محمد علی نجفی، شهردار تهران به این مساله اشاره کرده است.

همچنين نماينده مردم تهران در مجلس هم به اين موضوع اشاره مي‌كند. اينطور كه محمود صادقي، نماينده تهران در مجلس به همشهري گفته اين پرونده ابعاد گسترده‌اي دارد و نيازمند است تحقيق بيشتري در رابطه با آن صورت پذيرد. به گفته وي، البته فضاي به‌وجود آمده در مديريت شهري تعامل را نشان مي‌دهد و به همين‌خاطر اميدوارند برخلاف گذشته همكاري بهتري در اين زمينه صورت بپذيرد. محمد علي نجفي نيز در رابطه با پيگيري موضوع واگذاري املاك نجومي در شهرداري گذشته در مصاحبه‌اي اعلام كرده كه اطلاعات اين پرونده شفاف نيست و نيازمند اطلاعات دقيق‌تري هستند.

هفته گذشته بود كه ۱۶نفر از نمايندگان مجلس با طرح سؤالي مجددا پيگير پرونده واگذاري املاك شهرداري تهران شدند. آنها به همين منظور سؤال خود در اين‌باره را از وزير كشور به هيأت مجلس ارائه كرده‌اند. حال به گفته صادقي طرح سؤال از وزير كشور هم حدودا در آبان‌ماه سال گذشته مطرح شد و پس از طي روال اداري و آيين‌نامه به صحن آمد اما به‌خاطر عدم‌حضور وزير، پرونده به سرانجام نرسيد. صادقي در گفت‌وگو با همشهري عنوان كرد كه هفته جاري مجلس تعطيل است و پس از آن باز هم اعضاي كميسيون عمران به بررسي پرونده مي‌پردازند.

اين نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه پرونده موردنظر فراتر از واگذاري املاك شهرداري در مجلس مطرح است، افزود: «موارد ديگري مثل تملك وجود دارد كه براي آنها بايد تحقيقات بسيار صورت بگيرد؛ بنابراين نمي‌توانيم بگوييم كه چه زماني دقيقا وزير كشور براي پاسخ به سؤال به مجلس مي‌آيد.» صادقي بحث تملك املاك متعلق به بنياد شهيد را از سوي شهرداري به‌عنوان يكي از موارد داراي ابهام مثال زد و گفت: «سند اين تملك‌ها بحث‌هايي دارد كه بايد به دقت بررسي شود.» وي اعلام كرد كه به‌صورت غيررسمي پيگيري برخي از مسائل از سوي شهردار جديد تهران و مديران شهري صورت گرفته اما براي تحقيق و تفحص به زمان بيشتري نياز است. صادقي اظهار اميدواري كرد كه به‌خاطر فضاي بهتر شكل گرفته در مديريت شهري، اطلاعات مورد نياز به دست‌ آيد.

محمدعلي نجفي، شهردار تهران نيز در ارتباط با همين مسئله به خبرگزاري خانه ملت گفت: «‌در مدت يك ‌ماه و نيمي كه مسئوليت شهرداري تهران را برعهده گرفته‌ام، هنوز نتوانستيم اطلاعات دقيقي از اين مسئله به‌دست آوريم.» وي در عين حال افزود: «‌البته كميته‌اي در كنار سازمان املاك شهرداري تشكيل شده كه اين مسئله را بررسي مي‌كند؛ ضمن اينكه شهرداري از آمادگي لازم براي همكاري و تعامل با مجلس و با وزارت كشور براي پيگيري موضوع برخورداراست.» شهردار تهران با اشاره به اينكه متأسفانه برخي اطلاعات مربوط به املاك نجومي شفاف نيست، تصريح كرد: «دسترسي به اطلاعات دقيق زمانبر است.»