همشهری آنلاین: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رضا اردکانیان و منصور غلامی وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم برای وزارتخانه‌های نیرو و علوم هستند و ۳۰ مهر به صورت مکتوب به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شوند.

اکبر رنجبرزاده در گفت‌و‌گو با ایرنا با بیان اینکه نمایندگان مجلس به دنبال مصلحت کشورهستند افزود: مصلحت می‌دانیم که 'منصور غلامی 'به کرسی وزارت علوم تحقیقات و فن آوری تکیه بزند و این وزارتخانه از توانمندی وی بهره‌مند شود.

به گفته وی، هرچند طیف سیاسی دکتر منصورغلامی با نمایندگان استان همدان همخوانی ندارد، اما به دلیل شناخت ما از تخصص و مدیریتش در دوران ریاست دانشگاه بوعلی سینا، از وی حمایت می‌کنیم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اردکانیان از اساتید دانشگاه صنعتی شریف و سال‌ها در وزارت نیرو شاغل بود و صاحب تجربه است؛ اما شناخت چندانی از وی نداریم.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: وزرای پیشنهادی یک هفته برای حضور در فراکسیون‌ها، کمیسیون‌های مجلس و مجامع استانی فرصت دارند تا برنامه‌های خود را ارائه و اعتماد مجلس را جلب کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس، کارآمدی، تجربه، شایستگی، تعامل با مجلس و دوری از فضاهای سیاسی را از شاخص‌های مهمی است که مجلس برآن تاکید دارد و به طور قطع دو وزیر پیشنهادی دولت که دارای این ویژگی‌ها باشند، با رای اعتماد اکثریث نمایندگان راهی وزارتخانه‌های مربوطه می‌شوند.

دو وزارتخانه نیرو و علوم، تحقیقات و فن آوری با سرپرست اداره می‌شوند و مهلت قانونی سه ماهه رئیس جمهوری برای معرفی وزیر روبه اتمام است.