به گزارش مهر، بدنبال راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایات پیامکهای مزاحم تبلیغاتی که از شمارههای شخصی ارسال میشد قرار بود پیامکهای ارسالی به این سامانه رایگان باشد اما با گذشت حدود ۳ روز از راه اندازی این سامانه مشخص شد که هزینه پیامکهای شکایات کاربران از حساب مشترک کسر میشود.
در این زمینه محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که این هزینهها به صورت اشتباهی از مشترکان کسر میشده و مبالغ کسر شده به مشترکان برگشت داده میشود.
وی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت گزارشی از دوستان در خصوص اخذ هزینه از پیامکهای ارسال به شماره ۱۹۵ دریافت کردم و پس از بررسی متوجه صحت گزارش شدم.
وزیر ارتباطات ادامه داد: متاسفانه به دلیل پیکرهبندی اشتباه در سامانه، این هزینه از مشترکان کسر میشد. بنابر اعلام اپراتورهای اول و دوم از ساعت ۱۱ شب گذشته این ایراد برطرف شده و هزینههای کسر شده طی چند روز آینده عودت داده میشود.
آذری خاطرنشان کرد: در حال حاضر این ایراد در اپراتور سوم هم تا فردا حل خواهد شد.
وی با ابراز تشکر از مشترکانی که این اشکال را منعکس کردند، تصریح کرد: تاکنون ۴۰ هزار پیامک شکایت از پیامکهای تبلیغاتی به سامانه ۱۹۵ واصل شده است که نصف آن به شکل صحیح ارسال شده و از مجموع گزارشات دریافتی، سیمکارتهای مزاحم بسیاری شناسایی و مسدود شده است.
وزیر ارتباطات تاکید کرد: جزئیات این آمار به زودی از سوی رگولاتوری اعلام خواهد شد.
جهرمی با بیان اینکه فاز نخست این سامانه برای پیامکهای ارسالی از طریق شمارههای همراه است، گفت: به زودی قابلیت دریافت گزارش شکایت از شماره های ثابت و نیز شماره های مراکز ارسال پیامک را نیز فعال خواهیم کرد.