همشهری آنلاین: به علت وجود گرد و غبار در آسمان بغداد و نجف، تا اطلاع ثانوی همه پروازهای شرکت‌های هواییمایی ایران به این ۲ فرودگاه انجام نمی‌شود.

به گزارش ايرنا، رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اين خبر گفت: علاوه بر وجود گرد و غبار، دید افقی نیز در فرودگاه‌‎های نجف و بغداد کاهش یافته و پروازهای امروز به مقصد این 2 شهر با تاخیر انجام یا لغو شده است.

وی از همه مسافران عازم بغداد و نجف خواست تا پیش از عزیمت به فرودگاه امام از طریق تماس با شماره تلفن 09633 از آخرین وضعيت پروازهای خود مطلع شوند.

  • تجمع اعتراض آمیز مسافران در فرودگاه امام(ره)

خبرنگار ایرنا مستقر در فرودگاه امام که از مسافران نجف است نیز گزارش داد که پروازهای برخی شرکت‌های هواپیمایی همچون قشم ایر، تابان، زاگرس و ایران ایر از ساعت ۵ بامداد دوشنبه به دلیل وجود گرد و غبار شدید در شهرهای نجف و بغداد به تاخیر افتاده است که در نتیجه شرکت‌های قشم ایر و تابان پروازهای امروز خود را به نجف لغو کردند که این امر اعتراض شدید مسافران را در پی داشت.

مسافران یکی از شرکت‌های هواپیمایی بعد از آنکه متوجه شدند هواپیمایی که قرار بود آنها را به نجف ببرد برای پرواز دیگری اختصاص داده شده است، در محل سالن ترانزیت تجمع کردند که مسئولان آن شرکت قول دادند مشکلشان را برطرف کنند.

همچنین برخی مسافران عراقی معترض به لغو پروازها بیش از هر چیزی نگران پایان مهلت روادید خود در ایران هستند.

یکی از مسافران عراقی از این معترض بود که با وجود تاخیر پر‌وازها توجهی به آنها نشده است.