مسئولان بیمارستان روانی با ارسال نامه‌ای به دادسرای جنایی تهران اعلام کردند که درمان عامل جنایت شهرک آزادی به پایان رسیده است.

با توجه به اينكه امور مجنونان در اختيار دادستان است، سرپرست دادسراي جنايي تهران پرونده را به پزشكي قانوني ارسال خواهد كرد تا چنانچه آنها تأييد كنند حالت خطرناك متهم رفع شده، او آزاد شود. عامل اين جنايت كه فرزانه نام دارد در 14آبان‌ماه پارسال به سراغ شوهرش رفت و او را كه در اتاق خواب بود با ضربات چاقو به قتل رساند. او پس از آن سراغ 3فرزند 11، 10و 4‌ساله‌اش رفت.

متهم دختر 11ساله و پسر 4‌ساله‌اش را به قتل رساند اما سومين فرزندش وقتي با ضربه چاقو مجروح شد خودش را به مردن زد و همين باعث شد كه زن جوان تصور كند كه آخرين عضو خانواده‌اش را هم به قتل رسانده است. او پس از آن با چاقو چند ضربه به شكم خودش زد اما زنده ماند. اين زن ساعتي بعد دستگير شد و در بازجويي‌ها انگيزه‌اش را خيانت همسرش عنوان كرد. او گفت: به‌دليل مشكلات روحي و رواني كه داشتم تصميم گرفتم به زندگي خود و اعضاي خانواده‌ام پايان دهم.

پس از آن متهم براي بررسي سلامت رواني‌اش در اختيار پزشكي قانوني قرار گرفت. نخستين بار كميسيون 3نفره جنون وي را تأييد كردند اما اولياي دم به اين نظريه اعتراض كردند. براي همين كميسيون 5نفره پزشكي قانوني براي آخرين‌بار با دستور قاضي مديرروستا بازپرس پرونده، زن جوان را معاينه و مدتي بعد اعلام كردند كه وي مبتلا به اختلال خلقي همراه با علائم روان‌پريشي است. به همين‌خاطر هنگام ارتكاب جنايت، اختلال روان‌پريشي داشته و قوه تشخيص و اراده نداشته است براي همين وضعيت وي بالقوه خطرناك است و ضروري است تا رفع حالت خطرناك در يك مركز نگهداري بيماران رواني تحت مراقبت و درمان قرار بگيرد. با اعلام اين نظريه، پرونده مختومه شد.

به گزارش همشهري، حالا با گذشت حدود يك سال از حادثه، بيمارستان رواني نامه‌اي به دادسراي جنايي تهران فرستاده و اعلام كرده كه مدت درمان اين زن به اتمام رسيده است. به اين ترتيب قاضي محمد شهرياري، سرپرست دادسراي جنايي تهران، پرونده را به پزشكي قانوني ارسال خواهد كرد تا اگر حالت جنون او رفع شده و خطرناك نباشد، زن جوان آزاد شود در غيراين‌صورت همچنان در بيمارستان خواهد ماند و درمان او ادامه خواهد داشت.