به گزارش مهر، محسن پورسیدآقایی با اشاره به راهکارهای افزایش بهره وری از خطوط مترو قبل از تزریق واگن گفت: خوشبختانه طی مدتی که تیم جدید مترو منصوب شدند دو کاهش سرفاصله خوب در خط ۳و ۴را شاهد بودیم. در بخش شمالی خط سه که هدوی قطارها ۱۸ دقیقه بود از ایستگاه خواجه عبدالله تا انتهای قائم کل مسیر را به ۱۰ دقیقه کاهش داده ایم که بیشتر به خاطر برنامه ریزی و مدیریت قطارها بود.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده قطارهای این خط در ساعت پیک به تعمیرگاه نمی روند بنابراین شاهد نصف شدن هدوی در این خط بودیم. در خط ۴ نیز هدوی را از ۶ دقیقه به ۵ دقیقه رساندیم و در گام بعدی به ۴.۵ دقیقه خواهیم رساند. همچنین واگن هایی که به تازگی وارد مترو شده اند نیز به خط ۴ تزریق می شوند.
وی همچنین در خصوص تاثیر شناور شدن ساعات اداری در ابتدای صبح گفت: کمیته ای که این موضوع را بررسی می کرد تایید کرد که شناور سازی ساعات اداری در ترافیک صبحگاهی موثر بوده و یک ساعت تغییر ساعت توانسته ترافیک صبح های پایتخت را روان تر کند و آمارها نشان از توزیع سفرهای صبحگاهی دارد، بنابراین برای مدیریت شهری محرز شده که تغییر شیفت ساعت کاری ادارات در صبح میتواند ترافیک را کاهش دهد البته ما قصد داریم در داخل شهرداری کمیته ای در این رابطه تشکل دهیم و آن را در شهرداری پیاده سازی کنیم. اشکالات ابتدایی را احصا و سپس از دولت تقاضای سراسری شدن این موضوع را بکنیم.