کریم‌اعظمی: حالا در بحرانی‌ترین روزهای سایپای فصل هفتم، این علی دایی است که همچنان پس از قرار گرفتن تیمش در رده شانزدهم جدول، تمرکز خود را از دست نداده است. دایی می‌گوید: نگران نیستم.

 اما از باشگاه سایپا خبرهای ضدونقیضی به گوش می‌رسد. گفته می‌شود مدیران این باشگاه که سکوت رسانه‌ای در پیش گرفته‌اند، چندان با ادامه فعالیت علی دایی در سایپا موافق نیستند. این شایعه اما مورد تکذیب مسئولان باشگاه سایپا قرار گرفته است.

با این حال شرایط سایپا به گونه‌ای پیش می‌رود که پس از هر بازی علی دایی به تنهایی در مقام پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران برمی‌آید. چند روز پیش اما سایپا هشتمین باخت این فصل خود را تجربه کرد. سرمربی سایپا که فصل گذشته در میان ناباوری مسئولان این باشگاه توانست تیمش را به عنوان قهرمانی برساند در پاسخ به این سئوال تکراری که آیا استعفا می‌دهید؟ همه چیز را به رأی مسئولان باشگاه منوط دانست.

این در حالی بود که علی‌دایی چند روز قبل از هشتمین باخت تیمش به صراحت از هیأت‌مدیره باشگاه بابت مشکلات فصل نقل و انتقالات انتقاد کرده و گفته بود: از لیست هشت نفره‌ای که به آنها دادم هیچ کدام را نتوانستند جذب کنند.

 برخی اخبار حکایت از این دارند که عصر روز شنبه مسئولان باشگاه سایپا با وجود آنکه دو تن از آنها مخالف ادامه فعالیت دایی در سایپا هستند، در جلسه‌ای تصمیم گرفتند که همچنان دایی را حفظ کنند.

 قائم‌مقام باشگاه سایپا هفته گذشته در گفت‌وگویی با باشگاه خبرنگاران جوان تأکید کرده بود: اگر دایی نتیجه نگرفت ما قصد برکناری‌اش را نداریم و بهتر است خودش استعفا بدهد.

 شهریاری ادامه داده بود: با قلعه‌نویی مذاکره نداشتیم. اگر هم بخواهیم دایی را عوض کنیم با مربیان خارجی وارد مذاکره می‌شویم.

 نکته جالب توجه اینکه وی همین چند روز پیش در مصاحبه‌ای این حرف‌ها را تکذیب کرد و گفت: حرف‌هایم را به گونه‌ای دیگر منعکس کردند.

 روز گذشته اما سخنگوی باشگاه سایپا ضمن اشاره به قابلیت‌های علی دایی، موضوع برکناری وی از سمت سرمربیگری سایپا را منتفی دانست.

تقی‌زاده گفت: مدیران سایپا تا اطلاع ثانوی از دایی حمایت می‌کنند. او همچنین سیاست مسئولان باشگاه را در مقطع کنونی این‌گونه تشریح کرد: آنها معتقدند که تغییر در کادرفنی، بهترین راه‌حل نیست. به همین دلیل قصد دارند با تقویت تیم دایی در تعطیلات نیم‌فصل، شرایط را به سمت و سوی فضای بهتری پیش ببرند.

 اما سرمربی سایپا که تجربه نشان داده تا چه حد مقابل انتقادها و حاشیه‌ها مقاوم است در گفت‌وگو ی اختصاصی با همشهری یک بار دیگر از بهتر شدن شرایط تیمش طی هفته‌های آینده خبر داد.

  •  آقای دایی! روزهای سختی را پشت سر می‌گذارید.

 از روزی که فوتبال را شروع کردم، شرایط برایم سخت بوده. قانون این بازی هنوز هم تغییر نکرده است.

  • چطور؟

 هنوز هم فراز و نشیب دارد. البته روزهای سختم بیشتر از روزهای خوش بوده و من دیگر به این سختی عادت کرده‌ام.

  •  با این حساب در روزهای بحرانی شما برای مرور گذشته خود، همچنان فرصت قائل هستید. درست است؟

 ببینید، علی دایی با رنج و سختی به اینجا رسیده است. حالا هم خودم را نمی‌بازم.

  •  اما تیم شما باخته.

 بله، تیمی که فصل گذشته به عنوان قهرمانی رسیده، حالا می‌بازد. همه این موضوع را می‌دانند.

  •  مقصر اصلی کیست؟

 من مقصر اصلی در کادر فنی هستم.

  • شما فقط در کادرفنی مقصر هستید. آیا مشکلاتی وجود دارد که نمی‌خواهید از آنها صحبت کنید؟

 در تیم من مشکلاتی وجود دارد که وظیفه دارم خودم آنها را حل کنم.

  • نمی‌خواهید به طور واضح درباره‌شان حرف بزنید.

 نه، چون لزومی ندارد که این بحث به رسانه‌ها کشیده شود.

  • تیم شما خوب بازی می‌کند اما نتیجه نمی‌گیرد. چرا؟

 من بارها گفته‌ام که ما مشکل فنی نداریم. کارشناسان درباره بازی‌های تیم من قضاوت کنند. البته من دنبال توجیه نیستم. همیشه اشتباهاتم را پذیرفته‌ام.

  • مشکل اصلی چیست؟

 باختن. وقتی تیم می‌بازد، بازیکنان به طور طبیعی روحیه خود را از دست می‌دهند. بازیکنان من حالا شرایط روحی خوبی ندارند و این وظیفه من است که آنها را در فضای روحی متفاوتی قرار دهم و تیمم را از بحران خارج کنم.

  • آیا فرصتی برای این کار باقی مانده است؟هر روز در رسانه‌ها یک نفر جایگزین شما می‌شود. آیا این مسئله تمرکز شما را به هم نریخته؟

 مطمئن باشید من با برکناری از سایپا، تمام نمی‌شوم.

  • در این نکته هیچ شکی وجود ندارد. اما شرایط فعلی هر روز سخت‌تر می‌شود؟

 این مسئله برای خیلی‌ها سخت است اما برای من یک امر کاملاً طبیعی است. نگران نیستم. اصلاً.

  • اگر کنار گذاشته شوید، چه خواهید کرد؟

 زندگی. و البته حرفه‌ام را ادامه می‌دهم.

  •  نگران نیستید؟

نه، اصلاً. چون از اعتبارم ذره‌ای کم نخواهد شد.

  •  طبق آخرین اخبار، مسئولان باشگاه همچنان قصد دارند شما را در سایپا حفظ کنند. حتی قائم‌مقام باشگاه تأکید کرده که دایی تا هر وقت که دوست داشته باشد، در سایپا خواهد ماند. نظر شما چیست؟

 هیچ مشکلی ندارم. البته خبر دارم که هیچ تصمیمی گرفته نشده. به هرحال اگر قرار بود برکنار شوم، بر سر تمرینات تیم حاضر نمی‌شدم.