براساس گزارش CNN، با اين تصميم توئيتها به جاي 140 كاراكتر 280 كاراكتر گنجايش خواهند داشت و اين اقدام جديد تقريبا تمامي 40 زبان مورد پشتيباني توئيتر را پوشش خواهد داد.
اين ايده با طرحي آزمايشي از سپتامبر سال گذشته اجرا شد، در اين آزمايش گروهي كوچك از كاربران توئيتر ميتوانستند توئيتهايي 280 كاراكتري ارسال كنند. مانند هميشه كه تغيير با مقاومت مواجه ميشود، در اين ازمايش نيز بسياري از كاربران معترض به اين تغيير شدند.
نكته جالبتوجه اينكه تازگي توئيت فرستادن با كاراكترهاي بيشتر به سرعت كهنه شد و بيشتر افرادي كه از اين امكان برخوردار بودند، به سرعت ارسال توئيتهاي طولانيتر را متوقف كردند.
براساس گزارش توئيتر، تنها پنج درصد از توئيتهاي ارسال شده در گروه آزمايشي طولانيتر از 140 كاراكتر بودند، و تنها دو درصد از آنها بيش از 190 كاراكتر داشتند.
افزايش طول توئيتها در ژاپن، كره، و چين اجرا نخواهدشد زيرا اين زبانها ميتوانند نسبت به ديگر زبانها در فضايي كوچك دوبرابر اطلاعات را انتقال دهند،از اين رو توئيتهاي اين زبانها 140 كاراكتري باقي خواهند ماند.
طول توئيتهاي توئيتر از زمان تاسيس اين شركت در سال 2006 تاكنون تغيير نكردهاست. در طول آزمايش اين طرح برخي از كاربران اعتقاد داشتند توئيتر بايد تمركز وسواسگونه خود را از روي طول توئيتها برداشته و روي محتوا متمركز شود.