همشهری آنلاین: در پی زلزله شب گذشته در غرب کشور رئیس جمهور، رئیس مجلس و یادگار امام راحل با انتشار پست‌های اینستاگرامی با مردم مصیبت دیده ابراز هم دردی کردند. همچنین رئیس جمهور اعلام کرد که به منظور بررسی روند امدادرسانی و کمک به زلزله زدگان، فردا به کرمانشاه می‎رود.

به گزارش ايسنا، رییس جمهور در پیامی با ابراز همدردی با همه آسیب دیدگان و داغدیدگان حادثه زلزله در استان های غربی کشور تصریح کرد: دولت با تمام امکانات خود و به صحنه آوردن توانایی همه دستگاه‎ها در سطح ملی و محلی در کنار آسیب دیدگان خواهد بود.

در بخشی از پیام حجت الاسلام حسن روحانی آمده است: حادثۀ زلزله در سطح وسیعی از استان های غربی کشور به ویژه در استان قهرمان پرور کرمانشاه که منجر به جان باختن و مجروح شدن تعداد زیادی از هموطنان عزیز گردید، موجب تأثر همگانی و اندوه فراوان شد.

وی در این پیام افزود: از ابتدای وقوع این حادثه دردناک و در تماس مستمر با استاندار کرمانشاه و وزیر کشور دستورات لازم برای امدادرسانی و نجات آسیب دیدگان داده شد، و معاون اول رئیس جمهور نیز ماموریت یافت با نظارت و مدیریت عالی، کلیه امکانات کشور در بخش های دولتی، عمومی، نظامی و نهادهای مردمی را در این جهت هماهنگ و بسیج نماید.

روحانی در این پیام با ابراز همدردی با همه آسیب دیدگان و داغدیدگان این حادثه از درگاه خداوند متعال برای جان باختگان رحمت واسعه، برای آسیب دیدگان شفای عاجل و برای هموطنان مصیبت دیده صبر و سلامتی مسألت کرد. دولت با تمام امکانات خود و به صحنه آوردن توانایی همه دستگاهها در سطح ملی و محلی در کنار آسیب دیدگان خواهد بود.

همچنین حجت السلام حسن روحانی در صفحه اینستاگرامش نوشت:

 

حادثه تلخ زلزله در غرب کشور و استان کرمانشاه و جان‌باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان، همه ملت ایران را غم‌زده و ناراحت کرد.

‌ساعتی پس از حادثه، ستاد بحران به ریاست وزیر کشور تشکیل شده و همه نیروها و امکانات برای رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان و مصدومان بسیج شده‌اند. شب گذشته طی تماس تلفنی با وزیر کشور و همچنین با استاندار کرمانشاه، در جریان روند امدادرسانی و آواربرداری قرار گرفتم و دستورات لازم برای تسریع هرچه بیشتر این روندها صادر شد.

با توجه به وسعت این حادثه دردناک، دستور داده شد تا امروز هیأتی شامل وزیر کشور، وزیر بهداشت و رییس هلال احمر به مناطق زلزله‌زده عازم شوند و پیگیری‌های لازم را در محل حادثه انجام دهند. همچنین معاون اول رئیس جمهور مأمور شده تا با مدیریت پشتیبانی، همه امکانات دولت و همچنین سایر نهادهای عمومی، نظامی و تشکل‌های مردمی را در این جهت، بسیج نماید.

‌از همه مسئولان ذیربط می‌خواهم تا با هماهنگی و استفاده از همه امکانات کشور علی‌الخصوص استان‌های همجوار، پشتیبانی‌ و کمک‌های لازم را به مردم مناطق زلزله‌زده به عمل آورند.

علی لاریجانی نیز ضمن تسلیت به خانواده های مصیبت دیده در اینستاگرامش نوشت:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

وقوع حادثه غم بار زمین لرزه در غرب کشور که باعث جان باختن و مصدومیت جمعی از مردم عزیز شد موجب تاسف و تاثر گردید.

ضرورت دارد؛ تمامی مسئولان و دست اندرکاران امداد و نجات اعم از دولتی، ارتش، سپاه و بسیج با فوریت و با تمام توان به یاری آسیب دیدگان و در زیر آوار ماندگان و مصدومان بشتابند و از همه توان خویش برای امداد رسانی و کمک به مصدومان و مصیبت دیدگان استفاده کنند و به جبران خسارات وارد شده بپردازند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این حادثه محنت بار به ملت شریف ایران بویژه مردم بزرگوار کرمانشاه و خانواده های مصیبت دیده و طلب شفای عاجل مصدومان از خداوند متعال صبر و شکیبایی برای تحمل این مصیبت و کاهش آلام خسارت دیدگان مسئلت می کنم.

علی لاریجانی

رییس مجلس شورای اسلامی

حجت السلام سیدحسن خمینی نیز در اینستاگرام خود نوشت:

 

حادثه زلزله در مناطق مختلف كشور كه منجر به درگذشت تعدادى از هم وطنان مان شد، تلخ و جانگداز است. خدا به همه آسيب ديدگان صبر و مرحمت عطا فرمايد و مصيبت آنها را به لطف و كرامت خويش جبران نمايد.